Poradnik SEO 2014: Linki ? cz. I

Chociaż dawno nie publikowałem niczego związanego z Poradnikiem SEO 2014 to nie znaczy, że zapomniałem o tej serii. Zbierałem po prostu niezbędne materiały do przygotowania ostatniej ?partii? tekstów poświęconych pozycjonowaniu oraz temu jak zmieni się na przestrzeni 2014 roku. Do tej pory omówiliśmy wiele ważnych aspektów SEO, na które trzeba będzie zwrócić uwagę w najbliższej przyszłości ? między innymi treść, architekturę strony, strukturę HTML i wiele innych.

W kolejnych tekstach przyglądać będziemy się natomiast strategiom pozycjonerskim niezwiązanym bezpośrednio z samą witryną czyli tak zwanym czynnikom off-page. Na pierwszy ogień idą linki ? czyli to co w pozycjonowaniu najważniejsze. Im więcej linków tym lepiej, każdy pozycjoner zdaje sobie z tego sprawę. Jakie zmiany czekają nas jednak w obecnym roku jeżeli chodzi o strategie linkbuildingowe? Dzisiaj postaram się odpowiedzieć na to pytanie!

Jakość linków to podstawa

Jedno jest pewne ? Google na pewno będzie bardzo mocno przepychać swoje dotychczasowe, dosyć agresywne działania, jeżeli chodzi o nakładanie kar. Szczerze mówiąc automatyczna analiza jakości hiperłącz wychodzi algorytmowi coraz lepiej. Jeżeli do tej pory skupiałeś się więc na czarnym SEO to nadszedł najwyższy czas, aby zrobić rachunek sumienia.

W 2013 roku wielu pozycjonerów powtarzało jak mantrę stwierdzenie, że ?link building umarł?. Osobiście nie posuwałbym się jednak tak daleko. Istnieje wiele strategii i metod pozwalających Ci na przyciągnięcie sporej ilości linków bez konieczności spamowania, żebrania lub korzystania z zautomatyzowanych rozwiązań. W ostatnim czasie można bardzo wyraźnie zauważyć, że witryny zajmujące się do tej pory wymianą linków zaczynają się przekształcać w programy marketingowe i są bardziej zorientowane na społeczność. Według mnie nie ma niczego złego w wysyłaniu maila do subskrybentów z informacją, że na Twojej stronie pojawił się nowy artykuł ? oczywiście tak długo jak możliwość lub chęć linkowania do konkretnej treści znajduje się w ich rękach.

Dużą rolę odgrywać będzie również zróżnicowanie ? między innymi pozyskiwanie linków z różnych źródeł. Jeżeli wszystkie odnośniki pochodzą z zamkniętej społeczności lub nieprzerwanie tych samych stron wtedy możesz wpaść w znaczne tarapaty. Nie możesz ustawić autopilota, który będzie zarządzał Twoją treścią. Musisz aktywnie promować pojawiające się artykuły ? w innym wypadku nigdy nie zbudujesz dużej widowni. Jeżeli będziesz postępował odpowiednio wtedy różnorodność odnośników nie powinna być problemem.

W przypadku gdy witryna posiada dużą ilość słabych jakościowo linków ? w momencie tym stoisz przed naprawdę trudnym wyborem (oczywiście jeżeli do tej pory omijały Cię jakiekolwiek kary). Możesz albo wyczyścić całą bazę swoich linków i pozostawić jedynie te wartościowe lub nie robić nic i czekać co przyniesie przyszłość.

Odpowiedzi na to niezwykle interesujące pytanie poszukamy sobie już jutro w drugiej części tekstu dotyczącego linków i pozycjonowania w przeciągu najbliższych kilkunastu miesięcy. Jeżeli chciałbyś w jakiś sposób uzupełnić Poradnik SEO 2014 i masz propozycje tematów do poruszenia to poinformuj mnie o tym w komentarzach! 🙂

Tags: