Poradnik SEO 2014: Linki ? cz. II

Wczoraj publikowałem pierwszą część tekstu dotyczącego odnośników. Dzisiaj Poradnik SEO 2014 uzupełniam o dalszą porcję wskazówek odnośnie linków i porad na co zwrócić uwagę podczas pozycjonowania w najbliższej przyszłości!

…Tak naprawdę żadne z rozwiązań nie będzie optymalne. Osobiście polecałbym Ci pozbycie się najbardziej spamerskich i szkodliwych odnośników i zaangażowanie w szerszą kampanię promocyjną w celu odbudowy zaplecza. Kiedy możemy mówić, że strona posiada dużą ilość słabych linków? Ciężko stwierdzić. Osobiście przyjmuję jednak granicę 40%.

Nawet jeżeli kara do tej pory Cię omijała pamiętaj o rejestrowaniu wszystkich działań, które miały doprowadzić do ?zwiększenia jakości? zaplecza linkowego. Jeżeli w przyszłości spotkałoby Cię penalty wtedy posiadasz dowody potwierdzające, że podejmowałeś kroki mające polepszyć sytuację.

Kolejną kwestią jest stosowanie tych samych anchorów w różnych linkach przychodzących. Ma to miejsce dosyć często, gdyż zazwyczaj uzupełniane są one albo tagami albo tytułem artykułu. Nie powinieneś jednak się tym szczególnie przejmować. O wiele niebezpieczniejsze mogą okazać się nienaturalne duplikaty lub stosowanie zlepionych ze sobą słów i fraz kluczowych.

Co do narzędzia disavow, nie zaprzątałbym sobie nim głowy ? chyba, że jesteś pewien, że nałożenie kary w Twoim przypadku mogłoby być jak najbardziej słuszne. Jeżeli kiedykolwiek prowadzisz działania związane z ?oczyszczaniem? swojej bazy linkowej pamiętaj, aby gdzieś zamieścić informacje na ten temat. Dzięki temu o wiele szybciej uzupełnisz plik disavow.

Częstotliwość pozyskiwania linków

Kiedy mówimy o linkach lub autorytecie danej domeny zawsze sprawdzało będzie się stare powiedzenie: ?ilość i jakość?. Z całą pewnością nie ulegnie to zmianie w rozpoczynającym się roku. Jeżeli regularnie nie pozyskujesz nowych i dobrych jakościowo linków i Twój konkurent wyprzedza Cię na tym polu wtedy nie masz co marzyć o wysokich pozycjach rankingowych!

Płatne linki

Zagadnienie te wydaje się niezwykle jasne. Nie ma tutaj zbyt wielu kwestii do przekazania. Jedyne co mogę Ci powiedzieć to: NIE KUPUJ LINKÓW LICZĄC NA UZYSKANIE LEPSZYCH WYNIKÓW!!! Jeżeli w przeciągu ostatnich kilku lat byłeś na jakiejkolwiek konferencji SEO to na pewno zauważyłeś, że coraz bardziej pojawiają się tam osoby oferujące sprzedaż linków. Jest na to powód ? Google już od dawna potrafi wykrywać praktyki tego typu i surowo za nie karze!

Na dzisiaj to tyle. W tym tygodniu pojawić powinny się jeszcze co najmniej dwa teksty związane z Poradnikiem SEO 2014. Poruszać będę w nich zagadnienia zaufania na płaszczyźnie algorytm-witryna internetowa, mediów społecznościowych oraz personalizacji.

Tags: