Poradnik SEO 2014: Treść – cz. II

Poradnik SEO 2014: Treść – cz. I publikowany był na łamach mixedmedia.pl wczoraj. Dzisiaj czas natomiast na część drugą, w której znajdziecie równie dużo interesujących informacji!

Zaangażowanie czytelników

Zanim napiszesz jakikolwiek tekst musisz się zastanowić: Czy potencjalny czytelnik będzie zainteresowany poświęceniem swojego czasu, aby przeczytać wszystko od deski do deski, czy tylko rzuci okiem i szybko ucieknie?

Po raz ponownie ? wartościowy content jest kluczem do sukcesu! To zadziwiające jak wszystko toczy się wokół jakości. Uwierz mi pisanie dla samego pisania często może nie mieć sensu. Jeżeli po prostu masz poczucie winy, że dawno niczego nie publikowałeś lub chcesz zapchać luki w tygodniowej rozkładówce to sobie to odpuść. Pisz i publikuj jedynie wtedy kiedy masz pewność, że ludzie będą chcieli przeczytać to co im proponujesz.

Zaangażowanie użytkowników nie ogranicza się tylko i wyłącznie do słowa pisanego. Design strony internetowej odgrywa tutaj również spore znaczenie. Często okazuje się, że słowa nie muszą tworzyć spójnej całości, żeby zachęcić ? muszą przede wszystkim dobrze wyglądać. Z pewnością spotkałeś się z witrynami, które posiadają małą czytelność i przyswojenie jakiegokolwiek dłuższego fragmentu tekstu jest po prostu męczące. Zwróć uwagę na takie szczegóły jak kolorystyka, sposób prezentowania odnośników do innych artykułów i rozmieszczenie elementów na stronie ? może to mieć ogromny wpływ na ilość odwiedzających, współczynnik ich powrotów oraz wpływy z reklam, itd.

Reklamy

Mówiąc o reklamach. Kolejnym ważnym elementem layout?u każdej witryny jest odpowiednie umieszczenie reklam. Wyszukiwarki internetowe oczywiście nie skarcą Cię za posiadanie reklam ? same przecież je promują. Jedyne za co możesz zostać ukarany to zbyt duża ich ilość lub niewłaściwie rozmieszczenie na stronie.

Nie spodziewałbym się sporych zmian w tym zakresie na przestrzeni 2014 roku, nawet pomimo ciągłych aktualizacji algorytmów Google. Zwróciłbym jednak uwagę na reklamy tekstowe. Miej pewność, że są one dopasowane tematycznie do treści i że posiadają ustawiony atrybut nofollow. Jeżeli nadal korzystasz z narzędzi automatycznie linkujących fragmenty lub frazy w Twoim tekście dodając do nich reklamy to radziłbym zrezygnowanie z takich narzędzi. Lepiej robić to ręczenie!

Co do pop-up?ów i innych denerwujących rozwiązań. O ile nie przeszkadza Ci to, że będą irytować internautów to zadbaj przede wszystkim o to, aby nie uniemożliwiały googlebotom przeskanować strony.

Świeży i oryginalny content

Jestem wielkim zwolennikiem świeżych i własnych treści. Kiedy prowadzisz bloga lub stronę nie umieszczaj na niej jedynie kalek najważniejszych informacji, które pojawiły się online, ale twórz również nową, własną treść ? im regularniej tym lepiej.

Pozwoli Ci to nie tylko przyciągnąć więcej czytelników, ale jednocześnie zwiększy częstotliwość i głębokość crawlingową robotów Google. Wiem, że kilka akapitów wcześniej radziłem, aby nie pisać tylko i wyłącznie po to, bo musisz wypełnić tygodniową rozkładówkę. Jej posiadanie nie jest jednak najgorszym pomysłem masz bowiem usystematyzowany plan działania na dłuższy okres czasu.

Pomyśl o tekstach i innych treściach znajdujących się na Twojej stronie jako narzędziach budujących zaufanie. Oznacza to, że musisz wyjść poza szablonowe pisanie jedynie o własnej firmie, jej produktach i usługach. Zanurz się o wiele głębiej i zostań źródłem przydatnych informacji ? prawdziwych, rzetelnych, uczciwych.

Tak szerokie podejście do tematu zapewni Ci sporą ilość tematów do opracowania, pozwalając skupić się na tych, które najbardziej zainteresują potencjalnych odbiorców. Jest to ten rodzaj treści, dzięki której możesz budować grupę wiernych użytkowników.

Tags: ,