Skuteczny marketing przez stronę internetową

Każda działalność komercyjna potrzebuje marketingu. Skuteczny marketing, budujący markę, promujący towar czy usługę nie może pomijać internetu. Działalność komercyjna prowadzona za pośrednictwem sieci, lub wyłącznie w niej, potrzebuje przede wszystkim marketingu internetowego. Budowanie marki i pozyskiwanie klientów wyłącznie w oparciu o firmową stronę jest zadaniem bardzo trudnym i czasochłonnym, jeżeli prowadzone jest bez wsparcia ze strony innych technik marketingowych. Należy do nich między innymi kreacja wizerunku i pozytywne kształtowanie public relations przy wykorzystaniu innych witryn internetowych.

Portal, czyli serwis informacyjny do porannej kawy

Bardzo popularną odmianą stron www są portale. Nazwa portal oznacza dokładnie przeznaczenie takiego serwisu: ma to być punkt wejścia do sieci, strona ustawiona jako startowa w przeglądarce, traktowana jak poranna gazeta przy śniadaniu. Portal jest więc serwisem informacyjnym, dostarczającym aktualnych treści oraz umożliwiającym korzystanie z odsyłaczy do innych ciekawych serwisów lub usług. Portale budowane są z myślą o zainteresowaniu jak najszerszej grupy odbiorców według zasady dla każdego coś miłego.

Czym są wortale?

Alternatywą dla portali są wortale. Niewielka różnica w nazwie rodzajowej oznacza jednak zupełnie inną ideę przyświecającą twórcom i użytkownikom wortali. Literka w pochodzi od wertykalny, bo taki układ ma struktura informacji zamieszczanych na wortalach. Są one adresowane do stosunkowo wąskiej grupy hobbystów czy specjalistów z danej branży i w miarę zagłębiania się w strukturę serwisu staja się coraz bardziej szczegółowe.

Dobrze przemyślany, funkcjonalny i interesujący serwis informacyjny znakomicie sprawdza się jako strona promująca firmę. Przede wszystkim zajmuje pewien wycinek przestrzeni informacyjnej, który mogłaby wykorzystać konkurencja oraz pozwala na promowanie firmy bez nachalnej nierzadko reklamy spotykanej na innych stronach informacyjnych.

W zależności od rodzaju działalności i branży, tworzymy takie rozwiązanie, które najbardziej pasuje do potrzeb docelowej grupy użytkowników. Jeżeli nasz zleceniodawca adresuje swoja ofertę do szerokiej grupy odbiorców, jego strona informacyjna będzie miała strukturę portalu, prezentującego informacje powiązane z zainteresowaniami większości klientów, a zarazem odnoszących się w jakiś sposób do oferty promowanej firmy.

Wortal, strona promocyjna dla firm specjalistycznych

Serwis w postaci wortalu okaże się bardziej odpowiedni jako strona promocyjna dla firm specjalistycznych, działających na wąskim rynku, których klienci są często wysokiej klasy specjalistami.

W obu jednak rozwiązaniach ważne jest, aby zamieszczane w serwisie informacje były przede wszystkim rzetelne, aktualne i obiektywne. To w jaki sposób użytkownicy odbierać będą taki serwis będzie miało bowiem przełożenie na ocenę oferty handlowej promowanej firmy.

Zapewniamy stworzenie serwisu informacyjnego optymalnie dopasowanego do marketingowych oczekiwań naszych klientów, przyjaznego dla internautów, zoptymalizowanego dla wyszukiwarek, estetycznego i funkcjonalnego.

Portale internetowe to jeden z najbardziej popularnych rodzajów stron internetowych, przeznaczony do publikacji różnorodnych treści przeznaczonej dla szerokiego kręgu odbiorców. Śmiało można powiedzieć, że portale internetowe są odpowiednikami papierowych gazet codziennych. Mogą mieć jednak, i najczęściej mają, znacznie większe możliwości informacyjne.

Zazwyczaj portale internetowe zawierają wiele sekcji odpowiadających kolumnom gazety, poświęconych różnej tematyce i różnym formom publicystyki, a dodatkowo stanowią najczęściej tak zwany punkt wejścia do internetu, co oznacza, że znaczna część użytkowników ustawia stronę swojego ulubionego portalu jako stronę startową przeglądarki, od której codziennie rozpoczynają surfowanie po sieci. Dzieje się tak dlatego, że portale zwierają zwykle bardzo wiele odnośników do różnych interesujących miejsc w sieci, skatalogowanych i pogrupowanych wedle różnych kryteriów, ale zawsze uwzględniających potrzeby typowego użytkownika.

Przystępując do realizacji portalu internetowego zawsze rozpoczynamy od analizy możliwych do wykorzystania w nim zasobów sieci, tak, aby maksymalnie rozszerzyć grono zainteresowanych internautów. Równie ważna jest identyfikacja wzrokowa i spełnienie wymogów web usability. Ponieważ portal z założenia zawierać będzie bardzo zróżnicowaną tematykę, mniej ważne jest SEO, istotne dla wyszukiwarek internetowych, ale nie znaczy to, że traktujemy ten aspekt projektu po macoszemu. Zawsze kładziemy nacisk na jakość kodu w naszych projektach i dbamy o to, aby strona nie tylko była poprawnie wyświetlana, ale również dobrze interpretowana przez wyszukiwarki.

Pomimo wstępnego założenia towarzyszącego tworzeniu portalu, czyli maksymalnego rozszerzenia zakresu obejmowanych tematów, nie ma fizycznej możliwości zamieszczenia odnośników do wszystkich rodzajów treści. Jest to nie tyle ograniczenie techniczne, ile marketingowe. Każdy przekaz internetowy musi być adresowany do odbiorców, których może zainteresować i przekazywać treść w sposób zrozumiały. Zanim rozpoczniemy projektowanie portalu musimy w porozumieniu ze zleceniodawcą starannie zoptymalizować jego treść, pamiętając o tym, że nadmiar informacji jest równie szkodliwy, jak ich brak.
W trakcie tworzenia portalu zawsze uwzględniamy aktualne trendy w sieci, dotyczące zarówno oferowanych usług, jak i sposobu ich poszukiwania przez internautów. Internet jest zjawiskiem bardzo dynamicznym, w którym uwaga użytkowników może szybko przenieść się na zupełnie nowe miejsce w sieci, natomiast bardzo interesujące od strony merytorycznej projekty przez dłuższy czas nie znajdują zainteresowania. Uważnie analizujemy dlaczego tak się dzieje i staramy się dostosować tworzone portale do aktualnych trendów, nie zapominając o tym, że za kilka miesięcy może pojawić się potrzeba wprowadzenia zmian. Stąd elastyczność tworzonych przez nas systemów, pozwalająca na szybkie dodawanie nowych opcji czy funkcjonalności.

Tworzone portale opieramy na sprawdzonych systemach CMS, pozwalających właścicielowi serwisu na szybką i łatwą modyfikacje treści przez wielu autorów i redaktorów równocześnie, przy zachowaniu zasad hierarchii. Dołączona do wykonanej na zlecenie witryny pyta CD zawierająca kurs obsługi systemu pozwala na bezproblemowe wdrożenie go do codziennego użytkowania.