Czasem wystarczy zmienić myślenie o danej dziedzinie, by poprawić swoje rezultaty na dłuższą metę. W poniższym artykule postaram się przybliżyć pewne prawdy o SEO. Nie są to żadne strategie czy unikalne taktyki pozwalające znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania i wielokrotnie zwiększyć ruch.
Bardziej chodzi o fundamentalne zasady, którymi wato się kierować, by poprawić jakość swoich działań. Ich wdrożenie w życie pozwala lepiej zrozumieć działanie branży i skutecznie się w niej poruszać.
Zrozumienie jest kluczem do sukcesu
Brzmi to jak banał z książki Paulo Coehlo, ale tak właśnie jest. Należy nauczyć się jak najwięcej o algorytmach wyszukiwarek. Bez tego nie da się prowadzić skutecznych działań w branży SEO. Moim zdaniem, branża SEO jako całość jest drastycznie niedoinformowana.
Większość specjalistów SEO:
- Przechodzi do konkluzji zbyt szybko bazując na badaniach korelacji
- Wyciąga uniwersalne prawdy z historii anegdotycznych
- Ignoruje wskazówki udzielane przez samo Google
- Traktuje dobre praktyki branży zbyt poważnie, a nie patrzy na własne dane i statystyki
Specjalista SEO powinien być sceptyczny, lubić eksperymentować i testować. Pamiętaj, że wyszukiwarki specjalnie są stworzone w taki sposób aby pozycjonowanie było trudne Ich podstawową zasadą jest założenie, że najczęściej cytowane strony są najbardziej wartościowe.
Twoja strona musi zostać zauważona. Bycie zauważonym wymaga nakładów pracy. Jeśli nie postarasz się być widocznym w sieci, całe Twoje pozycjonowanie jest skazane na sromotną porażkę.
Wiem, że wielu z Was uśmiechnie się pod nosem czytając moje rewelacje. Nie piszę przecież nic odkrywczego. To dlaczego tak mało osób z branży żyje według tych zasad?
Większość „specjalistów” opiera się po prostu na badaniach większych graczy, na zagranicznych źródłach, nie mają w sobie duszy eksperymentatora, odkrywcy. Czytają kolejne blogi, kolejne artykuły, opracowania, nowe taktyki. Dlaczego sami nie potrafią czegoś wymyślić? Po to gromadzą te olbrzymie ilości danych, by móc z nich potem skorzystać.
Bez tworzenia nie ma odbiorców
Kolejny banał, kolejna prawda o której wszyscy wiemy. Na stornie nie masz robić po prostu kolejnej kopalni wtórnego contentu, treści którą można przeczytać na dowolnej innej stronie traktującej o tej samej tematyce. Trzeba się trochę postarać i tworzyć oryginalny content.
Ale nawet nie o to chodzi. Największe strony internetowe nie są stworzone po to, aby je konsumować, ale używać. Pomyśl o najczęściej odwiedzanych przez Ciebie stronach. Pewnie jest ich nieduża liczba. Większość z nich zazwyczaj nie przyciąga Cię z powodu treści, ale dlatego, że możesz używać jej funkcji. Korzystając ze słówka modnego 15-20 lat temu – te strony są interaktywne.
Być może możesz stworzyć na swojej stronie internetowej jakieś przydatne narzędzie. Weźmy na przykład branżę SEO. Jakie strony są najbardziej popularne? Między innymi Moz.com czy Yoast.com. Co je ze sobą łączy? Poza świetnym contentem oferują coś więcej. Oferują narzędzia pomagające wszystkim specjalistom SEO w wykonywaniu ich pracy.
W takim momencie nie oferują one już tylko contentu, ale coś więcej. Oferują narzędzia, które są niezwykle przydatne w codziennym życiu. Dlatego warto coś zbudować zamiast tylko tworzyć content – który oczywiście również jest ważny, zarówno z punktu widzenia użytkowników jak i wyszukiwarek.