Głównym celem praktyk SEO jest uczynienie Twojej witryny widoczną dla wyszukiwarek, co prowadzi do osiągnięcia lepszych miejscach w wynikach wyszukiwania stron. To z kolei gwarantuje wyższy ruch na stronie. Posiadając większą ilość odwiedzających (i przede wszystkim kupujących) realizujemy ostateczny cel promowania naszej witryny w sieci. Dla dobra sprawy, SEO jest tylko jedną z alternatyw promowania witryny i zwiększania ruchu. Istnieje obecnie wiele innych sposobów, zarówno dostępnych offline jak i online do osiągnięcia celu w postaci uzyskania wysokiego ruchu i dotarcia do docelowej grupy odbiorców. W tym krótkim tekście nie będziemy się na tym skupiać, musisz jednak pamiętać, że wyszukiwarki to nie jedyny sposób przyciągnięcia odwiedzających do Twojej witryny ? jest jednak najkorzystniejszym i najprostszym.
Zgłaszanie stron do katalogów wyszukiwania, forów dyskusyjnych i stron moderowanych
Kiedy uporałeś się z optymalizacją nowej witryny nadszedł czas, aby dać wyszukiwarce znać o jej istnieniu. Ogólnie mówiąc, w przypadku wyszukiwarek internetowych nie musisz robić nic, aby strona została zaindeksowana ? prędzej czy później boty wyszukiwarkowe i tak Cię odszukają. Ciężko jest stwierdzić jak długo im to zajmie, kiedy po raz pierwszy przeanalizują Twoją stronę i jakie będą interwały pomiędzy następnymi ?wizytami?. Oczywiście możesz skorzystać ze strony Google, w której oficjalnie informujesz o powstaniu nowego adresu URL ? nie daje to jednak gwarancji, że od razu zostaniesz zaindeksowany. Co więcej, nawet po podaniu adresu URL większość wyszukiwarek i tak zastrzega sobie prawo do ceny w ustalonym przez siebie czasie.
Jako dodatek do obecności w wyszukiwarkach możesz dodatkowo na własną rękę umieścić link do swojej strony w katalogach internetowych. Chociaż katalogi wyszukiwania podzielone są zazwyczaj tematycznie i również na pierwszym miejscu stawiają najważniejsze strony to różnią się pod wieloma aspektami od samych wyszukiwarek. Po pierwsze, katalogi utrzymywane są przez ludzi i przez nich oceniane pod względem swojej przydatności. Po drugie, nie wykorzystują botów w celu analizy adresów URL ? po jednokrotnym dodaniu do katalogu możesz w nim zostać na zawsze bez konieczności podejmowania dodatkowych działań. Do najpopularniejszych katalogów należy na pewno DMOZ oraz Yahoo! (nie mylić z wyszukiwarką!).
Bardzo często pomocne może być umieszczenie odnośnika do Twojej strony na odpowiednich forach internetowych lub moderowanych stronach ? w wielu przypadkach czyni to cuda jeżeli chodzi o natężenie ruchu i unikatowe odwiedziny. Musisz tak dobierać fora i strony, które są leaderami w branży interesującej Ciebie. Aby je znaleźć wystarczy trochę poszperać w Google. Przykładowo, jeżeli należysz do zapaleńców oprogramowania wpisz w wyszukiwarce hasło ?forum oprogramowania? ? pierwsze wyniki to lista stron, którymi powinieneś się zainteresować. Sprawdzaj wszystkie po kolei i wszędzie tam gdzie będziesz mógł umieścić link zrób to bez chwili zastanowienia. Postowanie na forach zajmuje więcej czasu jednak może okazać się efektywne i dodatkowo pozwala zdobyć tak cenne w oczach Google linki. Profit jest więc podwójny! 🙂