Większość osób zaczynających parać się SEO szuka złotego Graala – taktyki która rozwiąże wszystkie ich problemy. Niestety coś takiego nie istnieje. Całe szczęście jest wiele taktyk, które może nie są jakieś magiczne, ale są relatywnie proste, a mimo to oferują dużą stopę zwrotu. Postaram się przedstawić je w poniższym artykule.
Zrewiduj strukturę URL
Dawniej najpopularniejszą i najlepszą strukturą URLi była po prostu płaska struktura. Jest to jednak staromodne podejście, w dzisiejszym SEO niezbyt się sprawdza. Utworzenie logicznej hierarchii URLi pozwoli wyszukiwarkom lepiej zrozumieć istotę Twojego portalu oraz poszczególnych jego elementów.
Najprościej zrozumieć hierarchię URLI dla SEO jako serię zagnieżdżonych pojemników. Strona główna jest najważniejsza, czyli jest to największy pojemnik. Zawiera wszystkie mniejsze pojemniki, czyli inne podstrony. W mniejszych pojemnikach znajdują się jeszcze mniejsze, a w nich jeszcze mniejsze. Oczywiście wszystko zależy od rozmiaru strony, nie ma sensu robić szczegółowej struktury dal maleńkiej witryny z prostą ofertą i blogiem firmowym.
Zmiana struktury URLi nie musi być trudna, dziś większość stron korzysta z WordPressa, który oferuje możliwość ustawienia struktury URLi w sposób automatyczny. Dzięki temu wszystkie nowe treści na stronie będą pojawiać się w odpowiednich kategoriach.
Pozbądź się stron niskiej jakości/ze słabym ruchem
Wyszukiwarki crawlują skończoną liczbę podstron na Twojej witrynie, więc aby mieć pewność, że najbardziej wartościowy content będzie na bieżąco crawlowany, warto pozbyć się storn słabej jakości albo takich z zerowym ruchem.
Zalicza się tu:
- Strony, które nie są już powiązane z Twoją działalnością
- Wiele stron, które można złączyć w jedną
- Strony niedodające realnej wartości
- Nieaktualne posty na blogu
- Ubogi content (pamiętaj, żeby pisać artykuły minimum na 500 słów, im dłuższe tym lepsze).
Usunięcie śmieciowych stron pozwoli na zwiększenie ogólnej jakości witryny, wyszukiwarki częściej będą crawlowały content wysokiej jakości, dzięki czemu szybciej będą znajdowały wszelkiego rodzaju aktualizacje.
Nie możesz po prostu usunąć tych stron, w ten sposób stracisz wszelką wartość, jaką one miały. Zamiast tego skorzystaj z przekierowań 301, dzięki czemu zarówno użytkownicy jak i wyszukiwarki trafią na bardziej wartościowy content. Można tego dokonać za pomocą odpowiedniego pluginu na WordPressie.
Popraw szybkość strony
Prędkość działania strony jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycję w wynikach wyszukiwania, szczególnie po ogłoszeniu przez Google indeksowania w pierwszej kolejności mobilnych wersji strony, gdzie szybkość jest istotniejsza niż na komputerach stacjonarnych.
W pierwszej kolejności musisz spojrzeć na swój hosting. Większość firm hostingowych oferuje dziś specjalne pakiety zoptymalizowane pod WordPressa, dzięki temu za podobną cenę oferują znacznie większą szybkość niż tradycyjne rozwiązania.
Kolejnym krokiem powinna być optymalizacja multimediów znajdujących się na Twojej stornie. Zmniejsz rozmiar zdjęć, nie muszą mieć one po 15 megapikseli. Usuń część niepotrzebnych pluginów, potrafią one mocno spowolnić witrynę. Jeśli chodzi o filmiki, najlepiej jest je zamieścić w zewnętrznej usłudze typu YouTube czy Vimeo, a następnie dopiero zagnieździć na stronie, zaoszczędzisz mnóstwo miejsca na serwerze oraz przyspieszysz ogólne działanie strony.