Przekierowanie 301 ? jak wykorzystać je na swoją korzyść?

Przekierowanie 301 to sposób na przekierowanie użytkownika z jednego adresu na inny. Według mnie jest to bardzo dobre rozwiązanie, szczególnie kiedy przekierowujemy do relatywnie podobnej strony, która może posiadać jakąkolwiek moc linków.

Podstawowa zasada mówi tutaj, że jakiekolwiek wartościowe informacje (i jednocześnie słowa kluczowe) powinny znajdować się na nowej stronie ? dzięki temu nie będziemy naciągać standardowych zasad SEO. Większość pozycjonerów zdaje sobie sprawę jaka jest moc przekierowania 301 i jak wiele potrafi ono zdziałać w rankingowaniu nawet najmniej wartościowych stron na pierwszych pozycjach Google ? czasami na naprawdę długi okres czasu.

Wszystko wskazuje na to, że boty wyszukiwarkowe nie traktują przekierowań po stronie serwera jako czegoś złego. Dlaczego więc z nich nie skorzystać? 😉 Możesz zmienić punkt skupienia przekierowania jednak według mnie podchodzi to już pod praktyki czarnego SEO ? a jak wiesz jestem ich sporym przeciwnikiem. Warto jednak wiedzieć, że taka możliwość istnieje.

Przekierowywanie sporej części dawnych i nieużywanych stron do nowych witryn ? korzystam i działa bardzo dobrze, szczególnie kiedy na nowej stronie znajduje się informacja nawiązująca do starej. Musisz jednocześnie pamiętać, że obecnie coraz więcej osób korzysta z tego rozwiązania ? nie wiadomo więc czy Google nie zacznie w najbliższej przyszłości karcić za to pozycjonerów.

UWAŻAJ ? osobiście widziałem już kary nakładane za przekierowania 301. Nie przekierowywałbym również wszystkiego na ślepo do strony startowej jednego serwisu. Duża liczba linków niskiej jakości raczej Ci nie pomoże, a może jedynie zaszkodzić. Jeżeli naprawdę chcesz, aby przekierowanie w takim przypadku powstało to wybierz jaką podstronę ? mapę witryny albo stronę kontaktową.

Duplicate Content a przekierowanie stron ? czy grożą mi kary?

W internecie problem kopiowanej treści (duplicate content) jest niezwykle powszechny. Mówiąc najogólniej Google wyróżni najlepsze strony pod Twoim adresem właściwie jeżeli wszystko posiada odpowiednią architekturę, zaplecze linkowe oraz merytoryczną i oryginalną treść.

Nie chodzi nawet o to, że za powielanie treści zostaniesz ukarany ? Google po prostu nie potraktuje Cię jako wartościowego partnera i nie będziesz mógł osiągnąć najlepszych rezultatów indeksacji. Treść na Twojej stronie traci bowiem swoją najważniejszą cechę ? konkurencyjność i różnorodność w porównaniu z innymi witrynami.

Wszyscy doskonale wiedzą, że Google stawia na oryginalny content i nagradza go. Wszelkiego rodzaju powielenia nie są przychylnie traktowane mogą bowiem świadczyć o praktykach spamerskich ? na pewno nie chcesz być traktowany jak spamer, prawda?

Im bardziej sprawisz, że Twoja strona wygląda na w całości stworzoną przez człowieka posiadając całkowicie zróżnicowany tekst pojawiający się w różnych punktach witryny, tym Google zapewni Ci więcej benefitów. Pewnym jest fakt, że Google nie lubi automatycznych działań jeżeli chodzi o tworzenie strony ? nie zapominaj więc o unikatowych tytułach, meta opisach, słowach kluczowych i tym podobnych.

Należy jednocześnie zauważyć, że w niektórych przypadkach powielony content może mieć swoje plusy ? na przykład w obrębie jednej kategorii stworzonej w WordPressie. Pozwala to nadać tematyczności stronie oraz lepiej rozdzielić PR. Nie kopiowałbym jednak dokładnie wszystkich tagów i kategorii w podobnych do siebie wpisach.

Jak wygląda natomiast sprawa kiedy znajdujemy powielone treści na innych stronach niż nasza? Przykładowo ktoś skopiował treść naszej strony? W takim przypadku jest to całkowicie inny i bardziej skomplikowany problem.

Tags: ,