
Podstawowa zasada mówi tutaj, że jakiekolwiek wartościowe informacje (i jednocześnie słowa kluczowe) powinny znajdować się na nowej stronie ? dzięki temu nie będziemy naciągać standardowych zasad SEO. Większość pozycjonerów zdaje sobie sprawę jaka jest moc przekierowania 301 i jak wiele potrafi ono zdziałać w rankingowaniu nawet najmniej wartościowych stron na pierwszych pozycjach Google ? czasami na naprawdę długi okres czasu.
Wszystko wskazuje na to, że boty wyszukiwarkowe nie traktują przekierowań po stronie serwera jako czegoś złego. Dlaczego więc z nich nie skorzystać? 😉 Możesz zmienić punkt skupienia przekierowania jednak według mnie podchodzi to już pod praktyki czarnego SEO ? a jak wiesz jestem ich sporym przeciwnikiem. Warto jednak wiedzieć, że taka możliwość istnieje.
Przekierowywanie sporej części dawnych i nieużywanych stron do nowych witryn ? korzystam i działa bardzo dobrze, szczególnie kiedy na nowej stronie znajduje się informacja nawiązująca do starej. Musisz jednocześnie pamiętać, że obecnie coraz więcej osób korzysta z tego rozwiązania ? nie wiadomo więc czy Google nie zacznie w najbliższej przyszłości karcić za to pozycjonerów.
UWAŻAJ ? osobiście widziałem już kary nakładane za przekierowania 301. Nie przekierowywałbym również wszystkiego na ślepo do strony startowej jednego serwisu. Duża liczba linków niskiej jakości raczej Ci nie pomoże, a może jedynie zaszkodzić. Jeżeli naprawdę chcesz, aby przekierowanie w takim przypadku powstało to wybierz jaką podstronę ? mapę witryny albo stronę kontaktową.
Duplicate Content a przekierowanie stron ? czy grożą mi kary?
W internecie problem kopiowanej treści (duplicate content) jest niezwykle powszechny. Mówiąc najogólniej Google wyróżni najlepsze strony pod Twoim adresem właściwie jeżeli wszystko posiada odpowiednią architekturę, zaplecze linkowe oraz merytoryczną i oryginalną treść.
Nie chodzi nawet o to, że za powielanie treści zostaniesz ukarany ? Google po prostu nie potraktuje Cię jako wartościowego partnera i nie będziesz mógł osiągnąć najlepszych rezultatów indeksacji. Treść na Twojej stronie traci bowiem swoją najważniejszą cechę ? konkurencyjność i różnorodność w porównaniu z innymi witrynami.
Wszyscy doskonale wiedzą, że Google stawia na oryginalny content i nagradza go. Wszelkiego rodzaju powielenia nie są przychylnie traktowane mogą bowiem świadczyć o praktykach spamerskich ? na pewno nie chcesz być traktowany jak spamer, prawda?
Im bardziej sprawisz, że Twoja strona wygląda na w całości stworzoną przez człowieka posiadając całkowicie zróżnicowany tekst pojawiający się w różnych punktach witryny, tym Google zapewni Ci więcej benefitów. Pewnym jest fakt, że Google nie lubi automatycznych działań jeżeli chodzi o tworzenie strony ? nie zapominaj więc o unikatowych tytułach, meta opisach, słowach kluczowych i tym podobnych.
Należy jednocześnie zauważyć, że w niektórych przypadkach powielony content może mieć swoje plusy ? na przykład w obrębie jednej kategorii stworzonej w WordPressie. Pozwala to nadać tematyczności stronie oraz lepiej rozdzielić PR. Nie kopiowałbym jednak dokładnie wszystkich tagów i kategorii w podobnych do siebie wpisach.
Jak wygląda natomiast sprawa kiedy znajdujemy powielone treści na innych stronach niż nasza? Przykładowo ktoś skopiował treść naszej strony? W takim przypadku jest to całkowicie inny i bardziej skomplikowany problem.



