Mówiąc najprościej adres https://mixedmedia.pl może być traktowany przez Google inaczej niż https://mixedmedia.pl i uznany za całkowicie inny odnośnik ? pomimo tego, że prowadzi do jednej strony! Powszechnie uznaje się, że efektywność PR może zostać zmniejszona kiedy wyszukiwarka nie jest pewna co do rodzaju linków na Twojej stronie.
Z tego też właśnie powodu wiele osób (w tym ja) przekierowuje adresy bez www na te, które posiadają ciąg tych trzech na pozór mało ważnych literek (lub na odwrót). W przypadku kiedy Twoja strona stoi na serwerze/apache w pliku htaccess należy wprowadzić:
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^mixedmedia.pl [NC]
RewriteRule ^(.*)$ https://www.mixedmedia.pl/$1 [L,R=301]
Dzięki temu wszystko przekierowane zostanie pod jeden URL. Czy naprawdę jest to konieczne? Zdania są tutaj podzielone, osobiście jednak uważam, że na pewno nie zaszkodzi spróbować. Ujednolicenie adresów URL upraszcza cały schemat strony i optymalizuje go ? o to przecież chodzi w SEO, prawda?
Musisz jednocześnie pamiętać, że nie powinieneś mieszać tych dwóch typów zapisu adresów stron internetowych kiedy linkujesz do własnych podstron wewnętrznych!
Oczywiście nawet bez wprowadzenia tych modyfikacji, Google będzie w stanie zaindeksować każdą stronę ? na pewno nie jest to magiczne rozwiązanie, które nagle pozwoli Ci wystrzelić w rankingu i osiąść na samym jego szczycie. Tak jak jednak powiedziałem ? jest to proste działanie, które nie musi, ale może przynieść pewne korzyści 🙂