Przygotuj się na przyszłość wyszukiwania i SEO

Jesteśmy teraz w fazie największych zmian w branży wyszukiwarek. Jeśli jednak zagłębimy się w nie ostatecznie mocno, okaże się, że niektóre elementy pozostają wciąż takie same. W przeszłości pozycjonowanie było związane z Google oraz z frazami tekstowymi. Wraz z popularyzacją asystentów głosowych typu Siri czy Amazon Alexa, wyniki wyszukiwania są znacznie bardziej zróżnicowane.

Zmienił się sposób w jaki podchodzimy do wyszukiwania. Jest ono teraz centralnym punktem zainteresowanie marketingowców działających w sieci. Pozycjonowanie wymaga zróżnicowanego zestawu umiejętności. Analitycy danych, twórcy contentu oraz webmasterzy muszą połączyć siły by odszukać się w coraz bardziej złożonym SEO.

W 2017 roku największymi trendami w branży SEO są:

  • Wyszukiwanie głosowe
  • Hiperlokalne wyszukiwanie
  • Spersonalizowany content
  • Wyszukiwanie wizualne
  • Indeksowanie mobile-first (mobilne wersje stron są ważniejsze)
  • Wyszukiwanie bez fraz kluczowych

Dawniej wszystko było prostsze. Jak można utrzymać się na szczycie przy takim tempie zmian? Paradoksalnie im szybciej zmienia się branża, tym wolniej powinieneś przeprowadzać proces decyzyjny. Dokonywane wybory ukształtują skuteczność naszej strategii na najbliższe kilka lat, więc warto się dobrze zastanowić przed podjęciem drastycznych kroków.

Nie wszystko się zmieniło

Na szczęście istnieją pewne stałe w całym tym rozgardiaszu zmian. Struktura wyszukiwania się nie zmieniła, polega na znajdowaniu dopasowanych odpowiedzi na zadawane pytania. Wyszukiwarki stają się coraz lepsze w decydowaniu, czy dana odpowiedź jest istotna czy nie, dzięki czemu internauci szybciej znajdują potrzebne informacje. Mając to na uwadze, można budować strategię w oparciu o zmieniające się trendy.

Psychologia i technologia

Ludzie nie zmieniają się tak szybko jak technologia. Specjaliści SEO musza zrozumieć mechanizmy stojące za akcjami użytkowników. Ta ponadczasowa marketingowa zasada będzie działać również gdy wyszukiwanie stanie się coraz bardzie kompleksowe.

Może zmienić się sprzęt wykorzystywany do szukania informacji, to samo może stać się z algorytmami szukającymi. Jednak użytkownicy nadal będą mieli ta same impulsy i potrzeby co zawsze. Oczywiście, forma zapytań będzie coraz bardziej zaawansowana. Obecnie coraz częściej pojawiają się frazy kluczowe składające się z wielu słów, wpływ na to ma popularyzacja wyszukiwania głosowego.

Dlatego nie należy bawić się w pozycjonowanie jedynie pod podstawowe frazy kluczowe. Oczywiście warto wiedzieć jakie słowa kluczowe sprowadziły użytkowników na Twoją stronę, to się nie zmieni. Ze strategicznego punktu widzenia ważniejsze będzie jednak zrozumienie intencji użytkowników stających za daną frazą.

Strukturyzuj stronę według tematów

Grupowanie zawartości strony wokół tematów pozwoli Ci ściągnąć na nią więcej odbiorców, w zależności od ich preferencji i wymagań. Wyobraź sobie strukturę swojej strony jako kilka kul śnieżnych, każda dla innego tematu. Każdy kolejny artykuł czy wpis na blogu będą kolejnymi garściami śniegu dolepianymi do danej kuli.

W ten sposób nawet jeśli dana osoba szuka informacji niezwiązanych konkretnie z Twoim produktem czy usługą, może trafi do Ciebie. Jeśli przeczyta wyczerpujące informacje wdanym temacie, być może zainteresuje się Twoją ofertą. Jeśli będziesz uważany za eksperta w danej dziedzinie, wzbudzisz większe zaufanie i z pewnością przyciągniesz dodatkowych klientów.

Tego rodzaju podejście działa od wielu lat i nie wygląda, żeby cokolwiek w tym temacie miało się zmienić. Co więcej, Google planuje wprowadzić listę stron wysokiej jakości, pisząc merytoryczne artykuły możesz się na niej znaleźć, dzięki czemu Twoja strona będzie umieszczona wyżej w wynikach wyszukiwania.

Tags: ,