Redesign Google: Co zmieniło się w 2014 roku?

W przeciągu ostatnich kilku miesięcy Google testuje wprowadzenie sporych ilości zmian do ogólnego designu SERpów oraz AdWordsów. W zeszłym tygodniu duża cześć tych modyfikacji została w końcu udostępniona szerszemu gronu odbiorców.

O ile część z nich to zmiany typowo kosmetyczne to na pewno warto wiedzieć co zostało zaktualizowane. Poniżej prezentuję krótką listę wszystkich wprowadzonych jak na razie update?ów wyglądu wyników wyszukiwania:

Wygląd pojedynczego wyniku

Zacznijmy od samych podstaw ? wygląd pojedynczego snippetu w SERPach. W tym przypadku czcionka tytułu została delikatnie powiększona, Google zrezygnowała z podkreślenia. Co więcej adres źródłowy jest delikatnie mniejszy. Sam snippet oraz znajdujące się poniżej linki wyglądają tak samo.

Rozbudowane linki do danej witryny

W SERPach niektóre strony wyświetlane są z linkami do poszczególnych podstron. Od teraz każda z nich wypisana jest pogrubioną czcionką bez podkreśleń. Powoduje to, że niektóre tytuły są ucinane lub skracane przez wyszukiwarkę. Modyfikacje te mogą mieć wpływ na wskaźnik CTR dodatkowe linki są bowiem o wiele lepiej widoczne.

Pasek obrazów w wyników wyszukwania

Grafiki wyświetlające się w poziomym pasku w SERPach uległy delikatnym, kosmetycznym zmianom. Ich format został delikatnie zmniejszony, na pierwszy rzut oka można tego jednak nawet nie zauważyć.

Wiadomości w pionowych wynikach wyszukiwania

O wiele bardziej widoczne stały się również wiadomości w SERPach. Tytuły są większe, pogrubione i pozbawione podkreśleń. Wyraźniej zaznaczone jest także źródło pochodzenia informacji a miniaturki zdjęć są delikatnie większe.

Wyniki wyszukiwania lokalnego

Większa czcionka, brak podkreśleń, poziome podziałki. Po raz kolejny Google stawia na lepszą wydajność.

Miniaturki wideo

Wyniki wyszukiwania z zagnieżdżonymi materiałami wideo stają się coraz ważniejsze w oczach Google. Odtwarzanie jest teraz płynniejsze, frazy kluczowe dokładniej podkreślone.

AdWords

Koniec z dużym różowym kwadratem. AdWordsy są teraz oznaczane żółtym, małym znaczkiem Ad, tytuły zostały powiększone a dodatkowe linki są lepiej widoczne. Reklamy wyświetlające się z prawej strony również posiadają obecnie podobny design ? żółty znaczek Ad pojawia się jednak tylko i wyłącznie przy pierwszej z nich.

Co sądzisz o zmianach?

Dobre pytanie ? na pierwszy rzut oka przecież każdy z nas ma je głęboko gdzieś. Delikatna kosmetyka, która tak naprawdę nic nie wnosi. Jak się jednak okazuje może to mieć przełożenie na wskaźnik CTR oraz to co będzie najmocniej przykuwało uwagę użytkowników w SERPach!