Jak responsywna strona wpływa korzystnie na Twoje SEO

Żyjemy w czasach, gdy większość fraz kluczowych w wyszukiwarkach jest wpisywana na urządzeniach mobilnych. Z tego powodu Google powoli przechodzi na system indeksowania stron z mobilnymi wersjami jako priorytetem. W takim środowisku responsywny design strony nie jest już innowacją, ale stał się standardową częścią każdego planu SEO, niezależnie od branży.

Musisz być responsywny

Żeby jeszcze bardziej podkreślić udział urządzeń mobilnych, warto wspomnieć o badania z którego wynika, że jeśli jakaś osoba korzysta tylko z jednego urządzenia do przeglądania internetu, to dwa razy częściej jest to smartfon lub tablet niż komputer stacjonarny czy laptop. W takich warunkach nie można sobie pozwolić na bycie nieresponsywnym.

Mimo to, wiele osób nie skupia się na poprawie swoich stron w celu posiadania wersji, która będzie tak samo wygodna do używania na urządzeniach mobilnych, co stacjonarnych. Według niektórych statystyk, aż 60% stron internetowych nie jest responsywna. Brak strony działającej na urządzeniach mobilnych doprowadzi do znacznego spadku w wynikach wyszukiwania Google. Inaczej mówiąc, Google będzie faworyzował strony internetowe, które będą poprawnie działać na urządzeniach mobilnych.

Dlaczego powinno się zadbać o responsywną stronę? Powodów jest co najmniej kilka.

Poprawiona użyteczność strony

Jeśli użytkownicy nie mogą z łatwością nawigować po Twojej stronie, to raczej nic ich na niej nie zatrzyma na dłużej. Google określa czas spędzony na stronie jako fundamentalny wskaźnik wartości strony dla danej frazy. Responsywny design strony sprawia, że jest ona znacznie łatwiejsza do nawigowania dla użytkowników.

Wysoka użyteczność strony prowadzi do tego, ze użytkownicy powracają, a konwersja się zwiększa. Jak wspomniano wyżej, Google ma na celu zaspokojenie potrzeb użytkowników. Responsywność na urządzeniach mobilnych jest kluczowym składnikiem pozytywnego user experience, a Google nagradza strony, które spełniają oczekiwania użytkowników.

Szybsza prędkość strony

Czas ładowania strony internetowej jest jednym z czynników wpływających na ranking, udowodniono to wiele razy. Każda strona powinna zostać zoptymalizowana tak, żeby ładowała się najszybciej jak to możliwe, dzięki temu zwiększają się szanse na dobre pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Google wprost mówi, że jeśli strona ładuje się szybciej, to będzie faworyzowana w wynikach wyszukiwania. Szybkość strony jest oczywiście jednym z elementów responsywnego designu . Jest to również niezwykle istotny czynnik na urządzeniach mobilnych, gdzie często użytkownicy tracą cierpliwość, jeśli strona nie ładuje się w kilka sekund.

Zmniejszony współczynnik odrzuceń

Współczynnik odrzuceń powiązany jest z czasem na stronie. Jak szybko użytkownicy odwiedzający Twoją stronę opuszczają ją? Google bierze pod uwagę zachowania użytkowników, jeśli chodzi o moment wejścia i wyjścia ze strony.

Google może interpretować krótki czas pobytu na stronie jako sygnał, ze content znaleziony przez szukającą osobę nie jest dopasowany do ich potrzeb. W konsekwencji strona internetowa może znaleźć się niżej w wynikach wyszukiwania.

Nie chodzi jednak tylko o content strony. W wielu przypadkach mamy do czynienia z tym, że użytkownik decyduje się na opuszczenie strony z powodu odrzucającego designy. Content może być niesamowity, ale jeśli design sprawia, że ciężko go przyjąć, to użytkownicy szybko opuszczą stronę.

Mniej zduplikowanego contentu

Choć algorytmy Google są coraz bardziej inteligentne, nadal należy podać parę wskazówek co do tego, jaki content na Twojej stronie jest najistotniejszy.

Ci, którzy postanowili pójść ścieżką posiadania osobnej witryny dla urządzeń mobilnych, będą musieli walczyć ze zduplikowanym contentem. Takie duplikaty mogą mocno zaszkodzić Twoim rankingom, dlatego należy ich za wszelką cenę unikać.

Tags: ,