Ruch organiczny jako pomoc w działaniu lokalnego SEO

W ostatnich latach sposób oceniania przez Google lokalnych firm bardzo się zmienił. Dzięki upowszechnieniu urządzeń mobilnych z dostępem do internetu i lokalizacji, wpływ lokalnego SEO stał się większy niż kiedykolwiek. Dawniej wystarczyło zbudować bazę fraz kluczowych, napisać serię precli czy kupić miejsca w bazach linków. Wtedy można już było liczyć na wysoką pozycję w SERP w Google dla interesujących nas słów kluczowych. Obecnie sytuacja jest znacznie bardziej zawiła.


Z kolejnymi aktualizacjami algorytmów Google podejmowało coraz bardziej śmiałą walkę ze spamerskimi i nieetycznymi metodami podbijania rankingów. Dziś to zjawisko już właściwie nie występuje.

Lokalne SEO a klasyczne podejście

Istnieją dwa oczywiste powody dlaczego tradycyjne, organiczne SEO wiąże się z lokalnym:

  • Siła organiczna wpływa na lokalne rankingi
  • Lokalne firmy potrzebują rankingów organicznych

Dlatego dzisiejsze agencje marketingowe nie mogą działać bez wpływu organicznego SEO. Pozycjonowanie jest dużo łatwiejsze do zmierzenia niż skuteczność normalnych akcji marketingowych. Widzimy pozycję w rankingach dla wybranych słów kluczowych, liczbę kliknięć w nasze linki itp.

Dla lokalnych firm działania SEO pozwalają na zdobycie widoczności. Dzięki temu gdy ktoś znajdujących się w pobliżu danej firmy zacznie szukać usług które ona oferuje, szansa na wybranie danego przedsiębiorstwa znacznie rośnie.

Jak Google pozycjonuje wyniki w lokalnych wyszukiwaniach?

Według najnowszych zaleceń Google, największy wpływ na pozycję w rankingach lokalnych przedsiębiorstw ma:

Adekwatność. Czy osoba szukająca danego towaru czy usługi może to zrobić w Twojej firmie? Czy na Twojej stronie znajdzie odpowiedzi na nurtujące pytania?

Dystans. Jak daleko znajduje się Twoja placówka od użytkownika? Im jesteś bliżej klienta, tym wyżej znajdziesz się w rankingach.

Renoma. Na ten czynnik składa się wiele elementów. Do najważniejszych zaliczyłbym liczbę recenzji, lokalny content oraz zewnętrzne linkowanie.

Kwestie techniczne strony

Dla SEO niezwykle istotne są również kwestie techniczne stron internetowych. Warto im się przyjrzeć, a Twoja pozycja w rankingach z pewnością się polepszy. Po pierwsze sprawdź, czy wszelkie ważne podstrony na Twojej witrynie mają uzupełnione tagi tytułowe oraz dane meta. Co to takiego? To opis który widzą użytkownicy Google po wpisaniu odpowiedniej frazy kluczowej.

Zwróć uwagę na ich długość. Tag tytułowy powinien mieć między 40 a 50 znaków, a opis meta nie więcej niż 160 znaków. Jeśli będą one dłuższe, Google je przytnie, przez co nie będą się wyświetlać dobrze w wyszukiwarce. Limit ten może wydawać się niski, ale i tak jest dłuższy niż jeszcze parę lat temu.

Google My Business

Dla każdego kto chce prowadzić dobrą strategię lokalnego SEO, obecność w usłudze Google My Business jest obowiązkowa. Dzięki niej znajdziesz się w Mapach Google. Wystarczy zarejestrować w Google My Business swoją działalność i podać swój fizyczny adres. Tam zostanie wysłany list z kodem weryfikującym. Po wpisaniu go będziesz mógł zarządzać obrazem swojej działalności w Google.

Google My Business pozwala na dodanie adresu, numeru telefonu, maila czy godzin otwarcia. Użytkownicy będą również w stanie oceniać Twoją firmę i wystawiać opinie. Pamiętaj, żeby wszelkie dane teleadresowe podane w Google My Business zgadzały się z tymi opublikowanymi na stronie, tylko wtedy algorytmy szukające dobrze powiążą dane podane w usłudze z Twoją stroną internetową, ma to również wpływ na SERP.

Tags: ,