
#1 Stwórz zoptymalizowane strony produktów
Każdy produkt powinien posiadać osobną stronę. W przypadku niektórych poszukiwań, wyniki tego typu mogą być przez wyszukiwarkę bardziej docenione ? pokrywają się bowiem ściśle z tym czego szuka Internauta. Co więcej każdy produkt, każdej marki musi znajdować się na osobnej stronie. Posiadanie listy wszystkich płaskich telewizorów, które oferujesz w jednym miejscu nic Ci nie da. Wiem, że może okazać się to bardzo czasochłonne, jednak efekty są warte wysiłku.
W przypadku bardzo dużej listy produktów musisz nadać wszystkiemu hierarchiczną strukturę ? tak, żeby nawigacja była w miarę prosta.
#2 Skorzystaj z optymalizowanych treści wizualnych
Zawsze pamiętaj o dołączaniu zdjęć! W obecnych wynikach lokalnego wyszukiwania zaczynają one odgrywać coraz większą rolę. Wyszukiwarki internetowe gorzej ocenią witrynę, jeżeli obok produktów nie znajdą się ich zdjęcia. Klienci chcą widzieć co kupują i wiedzieć, że mają do czynienia z towarem, na którym im zależy. W innym przypadku od razu odejdą.
W zakresie zdjęć musisz pamiętać, że powinny być oryginalne, posiadać odpowiednio dodane tagi, nazwy oraz parametr ALT.
#3 Zadbaj o zdobycie jak najkonkretniejszych recenzji
Jeżeli ktoś na Twojej stronie napisze ? ?polecam ten sklep!? to w oczach rankingu nic to nie zmieni. Gdy natomiast pozostawiony będzie komentarz ?uwielbiam telewizor Samsung 42 cale, który kupiłem? wtedy sytuacja drastycznie się zmieniać.
Sztuczne nabijanie opinii mija się z celem ? jeżeli jednak ktoś coś u Ciebie kupi, możesz go po prostu poprosić o pozostawienie pozytywnej opinii na stronie. Zadowolonego klienta będzie łatwo namówić, dlatego warto spróbować!
#4 Umieść swoje czołowe produkty w listingach Google Places
Tutaj nie ma zbyt wiele do wytłumaczenia 😉
#5 Stwórz materiały wideo ze swoimi produktami
Jeżeli nie dla wszystkich, to przynajmniej dla najważniejszych. Nagraj filmiki o swoich produktach i wrzuć na YouTube. Dzięki temu Twoja pozycja w rankingach może naprawdę ulec pozytywnej zmianie.
#6 Nie zapominaj o sile płatnej reklamy
Badania pokazują, że firmy obecne zarówno w organicznych jak i płatnych wynikach wyszukiwania dla tych samych fraz kluczowych osiągają bardzo dobre efekty synergii, zdecydowanie wyższe wskaźniki CTR oraz traffic.
#7 Optymalizacja profili w katalogach
Oczywiście nikt nie każe Ci dodawać wszystkich produktów do katalogów stron ? szczególnie, że wpisy takie mogłyby zostać usunięte. Dla niektórych z najważniejszych produktów warto jednak zoptymalizować swoje profile katalogowe.
#8 Połączenie asortymentu sklepu standardowego i online
Świetnym działaniem optymalizacyjnym jest połączenie swojej bazy asortymentu online z tym dostępnym w standardowym sklepie. Przy większym rozmiarze działalności może to być dosyć problemowe, jednak przy mniejszej skali powinno zdecydowanie ułatwić działanie i pozwolić pozyskać dodatkowe słowa kluczowe.
#9 Nie zapominaj o urządzeniach mobilnych
Twoja strona musi być dostosowana do urządzeń mobilnych ? w dzisiejszych czasach jest to podstawa każdego sukcesu. Szczególnie, że wyszukiwanie na smartfonach i tabletach przede wszystkim dotyczy lokalnych usług oraz produktów.
#10 Zapewnij dostęp do dokładniejszych informacji o produkcie
Udostępnianie PDFów ze specyfikacją sprzętu, instrukcją obsługi lub rozbudowanymi poradnikami może zapewnić jeszcze więcej Google jucie ? szczególnie gdy dokumenty same w sobie również są optymalizowane pod kątem SEO.





