SEO ? zrób to sam albo zatrudnij eksperta?

Tworzenie, edycja i promowanie unikatowych treści o wysokiej jakości jest naprawdę trudne i czasochłonne. Jeżeli jesteś początkujący w dziedzinie pozycjonowania, a zależy Ci naprawdę zadowalających efektach w takim razie powinieneś pomyśleć o zatrudnieniu zawodowego i doświadczonego SEOwca. Jak jednak wybrać odpowiednią osobę? Poniżej znajduje się lista czynników, którymi powinien zająć się wartościowy i gwarantujący dobre rezultaty pozycjoner:

  • Sprawdzenie poprawności kodu i jego optymalizacji ? upewnienie się, że kod jest SEO-friendly i spełnia wszystkie standardy
  • Struktura strony ? budowanie semantycznej struktury/układu graficzne i pewność, że adresy URL są przyjazne dla botów wyszukiwarkowych
  • Optymalizacja na stronie ? tytuły podstron, treść, reagowanie na nagłe zmiany
  • Wysoki jakościowo linkbuilding ? zapewnienie linków przychodzących z zaufanych stron o dużej wartości
  • Badanie słów kluczowych ? tworzenie listy fraz kluczowych odpowiedniej dla firmy/biznesu/strony/usługi/produktu
  • Tworzenie bogatych merytorycznie i jakościowo treści ? budowani zoptymalizowanych stron na podstawie fraz zdobytych podczas badania słów kluczowych
  • Optymalizacja poza stroną ? blogi, notki prasowe, publikowanie artykułów

Jeżeli sam posiadasz wszystkie z tych umiejętności wtedy bez problemu możesz brać się do roboty. W innym wypadku warto zgłosić się po pomoc do jednej z firmy SEO i zatrudnić pozycjonera.

Wybór eksperta do współpracy nad Twoją stroną

Najtrudniejsze z zadań ? wybór właściwej osoby. Poniżej przedstawiam Ci jeszcze garstkę dodatkowych rzeczy i wskazówek, na które warto zwrócić uwagę.

  • Rozpocznij od poszukiwań poprzez swoich znajomych i partnerów biznesowych
  • Umieść ogłoszenie na forach dotyczących SEO i uzyskaj informacje zwrotne od społeczności internetowej
  • Nie zawierzaj pracy firmom SEO, którzy korzystają tylko i wyłącznie ze zautomatyzowanych działań
  • Nie zawierzaj pracy firmom SEO, które korzystają z nieetycznych praktyk black-hat
  • Nie kieruj się tylko i wyłącznie ceną ? z powodu kilku złotych możesz bowiem stracić zdecydowanie więcej. Oczywiście najwyższe ceny nie są wyznacznikiem jakości.
  • Jeżeli to możliwe podpisuj umowy z gwarancją na określone pozycje w wyszukiwarce dla określonych fraz
  • Nie kieruj się tylko i wyłącznie ciekawym i przyciągającym wyglądem strony pozycjonera oraz jego ofertą ? niech czyny przemówią za niego
  • Jeżeli to możliwe zawsze staraj zapoznać się z referencjami

Oczywiście wypunktowanie wszystkich ważnych czynników jest niemożliwe ? w zależności od sytuacji należy zwrócić uwagę na różne elementy. Powinieneś być więc na tyle rozgarnięty, aby samemu potrafić określić co będzie dobre a co złe dla Twojej strony.

Tags: , ,