Skuteczne SEO-tricki napędzające sprzedaż i rynek e-commerce – cz.1

ecommerce

Branża e-commerce to bardzo konkurencyjny kawałek internetowego tortu. Popularność zakupów internetowych rośnie w szybkim tempie. W ubiegłym roku sprzedaż e-commerce w handlu detalicznym przekroczyła 2,3 miliarda dolarów na całym świecie. Oczekuje się, że liczba ta podwoi się w ciągu najbliższych trzech lat. Można zatem bezpiecznie założyć, że konsumenci będą nadal kupować w sieci, rozwijając sektor e-commerce.

Ta wiadomość powinna być niezwykle zachęcająca dla firm, które specjalizują się w handlu. Jest jedno ale – jeśli chcesz, aby Twój e-handel przetrwał i przynosił zysk, zwłaszcza przy tak dużej konkurencji na całym świecie, będziesz musiał zastosować pewne SEO-tricki.

Zrozumienie konsumentów

Musisz pójść o krok dalej i zrozumieć zachowanie kupujących. Wiemy, że 85% konsumentów używa Google do znajdowania produktów przed dokonaniem zakupu. Około 33% kliknięć pochodzi z najwyższego wyniku SERP Google dla zadanego pytania. A 75% wszystkich kliknięć jest dokonywanych z wyników znajdujących się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Co to dla ciebie oznacza? Jeżeli Twój sklep nie znajduje się w TOP 10 dla konkurencyjnych fraz z branży (dotyczących usług/produktów), sklep nie przyniesie przychodów.

Jak poprawić ranking wyszukiwania w Google?

Postępuj zgodnie ze wskazówkami opisanymi w tym przewodniku, a Twoja strona szybko zyska w Google i zacznie generować przychody.

1.Przeprowadź analizę słów kluczowych

Jeśli chcesz mieć kompletną strategię SEO, musisz zacząć od analizy słów kluczowych. Pomoże Ci to znaleźć i zrozumieć wyszukiwane hasła wpisywane przez użytkowników podczas zakupów produktów, które sprzedajesz. Google Ads i Keyword Planner to świetne miejsce do rozpoczęcia analizy.

Narzędzie do planowania słów kluczowych wyświetli słowa i wyrażenia związane z Twoimi produktami, usługami i branżą. Będziesz mógł zobaczyć, jak często użytkownicy wyszukują te słowa i porównać ich popularność z konkurencyjnością. Keyword Planner to także doskonałe narzędzie do analizy całych stron (również stron konkurencji).

2. Zacznij blogować

Gdy masz już wybrane słowa kluczowe, musisz je mądrze dodać do swojej witryny. Oczywiście możesz dodać je do swoich stron i opisów produktów, ale to samo w sobie nie zwiększy zasięgu. Musisz umieścić te słowa kluczowe na jak największej liczbie miejsc w swojej witrynie. Dlatego musisz dodać bloga do swojej witryny e-commerce i tam publikować różne wpisy, poradniki i recenzje, w których przemycisz najważniejsze frazy kluczowe.

3.Używaj fraz long-tail (długi ogon) w nazwach i opisach produktów

Ponad połowa wszystkich wyszukiwań w Google to co najmniej cztery słowa. Musisz o tym pamiętać, przeprowadzając badanie słów kluczowych, o którym mówiliśmy wcześniej. Dodaj słowa kluczowe z długim ogonem do swojej witryny e-commerce. Umieść je w nazwach swoich produktów i ich opisach. Wprawdzie frazy long-tail nie mają tak dużej liczby wyszukiwań, jednak konkurencja ze strony innych marek jest mniejsza. Dzięki temu taniej wypromujesz swoją witrynę i dotrzesz do potencjalnego grona kupujących.

Kolejne porady znajdziecie w następnym artykule z tej serii!