Słowa kluczowe to nieodłączny element właściwego pozycjonowania strony internetowej – to właśnie odpowiedni keywords research to gwarancja skuteczności działań, które zmierzają do uzyskania dobrej pozycji w wyszukiwarkach. Jeżeli zależy nam na skutecznych słowach kluczowych musimy je odpowiednio określić, dlatego należy zwrócić uwagę na poniższe detale.
Rodzaj biznesu i potrzeby użytkowników
Dla określenia skutecznych słów kluczowych, konieczna jest analiza branży, produktów lub usług, bowiem to czynniki, które determinują frazy. Dla sklepów internetowych, najlepsze w kampaniach AdWords będą słowa związane z najpopularniejszymi lub też nisko rotującymi produktami. Wyrażenia jakie najlepiej oddają działalność, to również sposób na usprawnienie pozycjonowania strony. Nie mniej ważne, są tutaj również potrzeby użytkowników, czyli to czego konkretnie szuka Twój potencjalny klient. Nie muszą to być fachowe nazwy z Twojej branży – słowa kluczowe mają wyrażać to czego szuka odbiorca Twojego serwisu.
Działania konkurencji, popularność wyszukań i lokalny rynek
To jakie domeny posiadają Twoi konkurenci, jakie słowa kluczowe wykorzystują – wszystko ma znaczenie. Dlatego warto przeprowadzić analizę działań konkurencji, dzięki temu możesz znaleźć słowa kluczowe odpowiednie dla Ciebie i Twojej strony. Musisz również skupić się na określeniu lokalizacji w jakiej działasz – jeżeli posiadasz warsztat samochodowy w określonej lokalizacji, pozycjonowanie go ogólne raczej na wiele się nie zda, dlatego określ wraz z bazową frazą również rejon w jakim działasz – miasto, województwo itp. To doskonała opcja, bowiem pozwala trafić szczególnie do użytkowników urządzeń mobilnych, lub klientów z Twojej lokalizacji, którzy poszukują określonych usług czy produktów w swojej najbliższej okolicy. Popularność wyszukań, także dobrze jest wziąć pod uwagę podczas doboru słów kluczowych, gdyż te najchętniej wpisywane, dają większy zasięg.
Frazy z długiego ogona i pod Direct Answer
Osoby poszukujące określonych opcji, często wpisują długie zapytania, aby trafić w określone produkty, dlatego warto wykorzystać ten fakt. Tworząc słowa kluczowe pod końcowy etap procesu zakupowego czyli, np. zielona kurtka zimowa – są one z reguły mniej konkurencyjne, a mogą skutecznie zwiększyć ruch na stronie. W przypadku fraz pod Direct Answer, można określać frazy pod kątem zapytań jakie użytkownicy wpisują w wyszukiwarki. Google daje ku temu dodatkową przestrzeń, na bazie której treść i adres URL serwisu odpowiadającego na dane pytanie wyświetla się w wynikach wyszukiwania.
Dobra strategia skutecznych słów kluczowych to niełatwe zadanie, ale warte inwestycji i wysiłku.