Relacja między SEO a content marketingiem zawsze była nieco skomplikowana. Jedno nie może istnieć bez drugiego, ale nie zawsze idą w parze. Dobre połączenie SEO i content marketingu pozwala na zmaksymalizowanie zasięgów strony internetowej i dotarcie do odpowiednie grupy odbiorców.
Jednym ze sposobów na zagwarantowanie odpowiedniej relacji między SEO a contentem jest założenie, że to specjalista SEO będzie podawał tematy dotyczące contentu, wtedy można zapewnić odpowiednią synergię.
Słowa kluczowe mogą pomóc znajdować pomysły na treść
Nie da się prowadzić SEO bez słów kluczowych, nawet najbardziej przeciwni nim content marketingowcy muszą zrozumieć, że nawet najlepsza treść nie pomoże wypozycjonować się wysoko w wynikach wyszukiwania, jeśli nie będą w niej zawarte odpowiednie słowa kluczowe, dlatego każdy szanujący się specjalista SEO rozpoczyna od badania fraz kluczowych pod pozycjonowanie.
Nie będę się tu bardziej rozpisywał na temat badania słów kluczowych, z pewnością wiesz jak się to robi. Gdy już masz odpowiednio rozbudowaną listę, zastanów się jak możesz ją wykorzystać pod względem contentu. Poza opisami meta oraz tagami tytułowymi, słowa kluczowe mogą się przydać również w innych przypadkach:
- Posty na blogu. Wykorzystaj listę słów kluczowych by znaleźć nowe tematy do pisania. Czasem dane słowo kluczowy to gotowy temat na artykuł. Dlaczego nie korzystać z dobrodziejstwa pomysłów rzucanych pod nogi?
- Media społecznościowe. Słowa kluczowe mogą dać pewne pomysły do wykorzystania w social media, na przykład pulę nowych hashtagów.
- Nowe funkcje na stronie. Może się okazać, że internauci często szukają jakiejś funkcji powiązanej z działalnością strony, której jednak nie posiada. W takich przypadkach warto zastanowić się nad rozwojem w danym kierunku i wprowadzeniem nowych funkcji.
Budowanie bazy backlinków możliwe tylko z dobrym contentem
Google korzysta z linków by mierzyć istotność, zaufanie oraz tematykę danej strony. Produkowanie contentu wysokiej jakości ułatwia pozyskanie linków oraz zwiększa szanse na poprawienie rankingów wyszukiwania.
Jaki content cieszy się największą popularnością i ma największe szanse na rozprzestrzenienie? Dobra treść powinna być:
- Pełna emocji
- Skierowana do masowego odbiorcy
- Porównawcza
- Z elementami popkultury
Oczywiście nie zawsze da się stworzyć taki content, nie każda branża ma taką specyfikę. Pomyśl jednak o branży w której działa strona jako zamkniętej społeczności. Jaki rodzaj contentu przypadłby jej do gustu?
Postaraj się tworzyć wysokiej jakości content, a dzięki temu nawet bez większych starań może Ci się udać rozprzestrzenić dane treści oraz uzyskać wysokie statystyki wyświetleń. Gogole na pewno odnotuje ten fakt, a Twój content znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania.