Sposoby na zwiększenie ruchu z wyników organicznych na stronie

W poniższym artykule uznaję, że znasz podstawy SEO. Wiesz co to słowa kluczowe, dlaczego warto zdobywać linki itp. Postaram się przekazać taktyki, które mogą pozytywnie wpłynąć na Twoje SEO. Niektóre z nich są nieco bardziej zaawansowane, dlatego warto znać podstawy SEO.

Zwiększ procentową widoczność w wynikach

Procentowa widoczność w wynikach odzwierciedla, ile wyników wyszukiwania dla konkretnej frazy z pierwszej dziesiątki w Google kieruje do Twojej strony. Na przykład, jeśli Twoja strona znajduje się dwa razy na pierwszej stronie wyszukiwania (10 wyników), to procentowa widoczność wynosi 20%.

Jak zwiększyć procentową widoczność w wynikach wyszukiwania?

  • Zmierz procentową widoczność Twojej strony
  • Zmierz procentową widoczność Twoich konkurentów poprzez przeprowadzenie audytu konkurencyjnego na 3-5 największych rywalach, wykorzystaj do tego celu narzędzia do monitorowania rankingów.
  • Zidentyfikuj listę słów kluczowych gdzie Twoi konkurenci mają wyższą procentową widoczność niż Ty, w ten sposób stworzysz listę fraz, które należy lepiej pozycjonować.

Optymalizuj stronę pod różne wyniki SERP

Wyniki wyszukiwania stały się kolażem różnych sekcji. Jeśli chcesz znaleźć się na szczycie strony, ale pozycjonujesz złą sekcję, nigdy Ci się to nie uda. Chodzi o to, że czasem po wpisaniu danej frazy na pierwszym miejscu wyświetlają się standardowe odnośniki, a czasem mogą to być zdjęcia, filmy czy mapy.

Musisz zidentyfikować wygląd wyników wyszukiwania dla poszczególnych słów kluczowych. Możesz zrobić to ręcznie lub dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi. Dzięki temu będziesz wiedzieć, które sekcje powinieneś pozycjonować na swojej stronie. Czy musisz bardziej nastawić się na tworzenie filmów? Zbudowanie zoptymalizowanej galerii?

Zindeksowany content

Kolejnym sposobem na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania jest sprawdzenie, jak rodzaj contentu najlepiej wpływa na pozycję w rankingach Twojej konkurencji.

Oto co musisz zrobić:

  • Stworzyć listę contentu zindeksowanego przez Google
  • Sprawdzić słowa kluczowe pozycjonowane w poszczególnych wpisach
  • Sprawdzić, jak dużo osób trafia na stronę konkurencji po wpisaniu danego słowa kluczowego.

Następnie należy przejrzeć utworzoną listę pod kątem contentu, który najlepiej wpływa na SERP konkurencji. Sprawdź, co możesz zastosować u siebie. W ten sposób możesz ukraść trochę organicznego ruchu swojej konkurencji i zwiększyć swoją przewagę nad nią.

Reputacja

Kolejna porada dotyczy jednej z najważniejszych rzeczy dla wielu przedsiębiorstw: recenzje i oceny. Pojawiają się pod postacią gwiazdek w sekcji map w Google. Kluczowe jest zrozumienie w jaki sposób pojawiają się recenzje i oceny, warto również porównać je z konkurencją. Musisz również na bieżąco śledzić zmianę w czasie w stosunku do konkurencji.

W jaki sposób zwiększyć swoją średnią ocen? Zadowoleni klienci są mniej chętni do zostawania ocen niż ci niezadowoleni. Dlatego powinno zachęcać się usatysfakcjonowanych klientów do pozostawiania opinii. Nawet jeśli co dziesiąty z nich napisze coś od siebie, Twoja pozycja będzie się stopniowo poprawiać, aż w końcu prześcigniesz konkurencję.

Dbanie o oceny i recenzje jest szczególnie ważne dla lokalnych wyników wyszukiwania, bo to właśnie tam najczęściej pojawiają się oceny gwiazdkowe oraz mapka. Dodatkowo warto uzupełnić wszelkie informacje w Google My Business, dzięki temu klientom łatwiej będzie znaleźć wszystkie niezbędne informacje o Twojej działalności.

Tags: , ,