Wszystko co mogło być wypowiedziane, zostało już dawno. Teraz możemy szukać jedynie nowych sposobów przekazania tych samych informacji. Świetnym sposobem będzie na pewno skorzystanie z mediów społecznościowych. W czasach WEB 2.0 wszystko opiera się na udostępnieniach. Tworzysz jakąś treść, a czytelnicy podają ją dalej poprzez social media, napędzając niejako wirusowe rozprzestrzenianie się w sieci.
Ludzie nie będą jednak udostępniali wszystkiego. Treści, które im oferujesz muszą mieć ?to coś?, aby chcieli się nimi podzielić. Dzisiaj spróbuję podpowiedzieć Ci co możesz zmienić w swojej strategii jako pozycjoner lub copywriter, aby tworzyć lepszy content, zdobywać więcej udostępnień i przyciągać większą ilość użytkowników!
#1 ? stwórz swoją własną tożsamość
Osoby potrafią przywiązać się emocjonalnie w momencie, gdy wyczuwają nić porozumienia między sobą a autorem. Odrzuć więc suche slogany i zwracaj się do swoich czytelników bezpośrednio. Co więcej, wypracuj swój własny, unikatowy styl pisania, który stanie się niejako znakiem rozpoznawczym!
#2 ? spróbuj zaskoczyć swoich czytelników
Czynnik zaskoczenia zawsze działa. Porównaj na przykład dwie rzeczy, które nie mają ze sobą nic wspólnego ? na przykład Jacksona z Einsteinem. Coś takiego może się świetnie sprzedaż, jeżeli wskażesz podobieństwa pomiędzy tymi postaciami. Czy będziesz w stanie przygotować taką treść?
#3 ? zgromadź nowe dane do publikacji
Przetwarzanie danych publikowanych przez kogoś nie zapewni Ci takiej ilości udostępnień jak puszczanie w świat informacji z pierwszej ręki. Właśnie dlatego musisz uważnie śledzić wydarzenia na rynku, kontaktować się z największymi graczami i gromadzić info.
#4 ? wzbudź w ludziach emocje
Nie chodzi tutaj o zasadę ? nieważne jak mówią, ważne żeby mówili. Nie masz nikogo obrażać lub denerwować. Celujemy raczej w wywołanie nostalgii!
Wiem, że obrazki ze smutnymi dopiskami są żałosne, jednak spora część Twoich odbiorców może dzięki nim wybrać się w podróż po swoich wspomnieniach.
#5 ? zostań ekspertem
Jeżeli o czymś piszesz, wtedy musisz być ekspertem w danym zagadnieniu. Co więcej, ludzie muszą Cię jako takiego postrzegać i tak właśnie odbierać. Jeżeli zostaniesz pewnym i sprawdzonym źródłem informacji, wtedy liczba udostępnień będzie wzrastać sama.
#6 ? dowiedz się czego chce Twoja społeczność
Nie odrzucaj propozycji klientów i śledzących Twoje wpisy. Jest to najprostszy sposób, aby zwiększyć ilość share?ów i promować publikowane treści oraz content.
#7 ? przeanalizuj najbardziej chodliwe treści
I wyciągnij z nich wnioski. Weź pod lupę pięć tekstów, które były czytane najczęściej i posiadały największą ilość udostępnień. Na ich podstawie stwórz szablon ?teksty optymalnego?, który za każdym razem powinien gwarantować sukces.
#8 ? spróbuj formatów wizualnych
Jeżeli uporczywie trzymasz się tekstu, musisz spróbować innych form przekazu. Obrazy oraz multimedia zgarniają najwięcej udostępnień w sieci. Infografika zostanie o wiele szybciej polajkowana lub przekazana dalej niż nawet najlepszy tekst.
#10 ? spraw, aby Twoje treści były estetyczne
Obojętnie jaki rodzaj contentu oferujesz. Musi on dobrze prezentować się graficznie!