Tag meta i struktura URL – o czym musisz pamiętać?

Pierwotnie meta tagi były przeznaczone do zapewnienia pełnomocnictwa w informowaniu o zawartości strony internetowej. Kilka podstawowych meta tagów wraz z opisem ich użycia zostało wymienionych poniżej.

Meta Robots

Meta Robots może być stosowane do sterowania wyszukiwarkami na poziomie strony. Istnieje kilka sposobów wykorzystywania robotów do kontrolowania działania wyszukiwarek internetowych:

  • Index/noined mówi wyszukiwarce, czy strona powinna być przeszukiwana i przechowywana w indeksie wyszukiwarki. Jeśli zdecyduje się użyć ?noined? strona zostanie odłączona od wyszukiwarek. Domyślnie wyszukiwarki zakładają, aby indeksować wszystkie strony.
  • Follow/nofollow mówi, czy link na stronie powinien być przeszukany, czy też nie. Jeśli wybierzesz ?nofollow? wyszukiwarka będzie ignorować linki na stronie zarówno celem odkrycia, jak i rankingowych. Domyślnie wszystkie strony mają ustawioną opcję ?follow?.

Na przykład <META NAME= „ROBOTS” CONTENT= „NOINDEX, NOFOLLOW”> służy do ograniczenia wyszukiwarek jeśli chodzi o zapisywanie kopii strony w pamięci podręcznej. Domyślnie wyszukiwarki będą zachowywać kopie wszystkich stron, które są zaindeksowane.

  • Noodp/noydir to wyspecjalizowane tagi mówiące wyszukiwarkom, aby omijać opisowe fragmenty na stronie z Open Director Project (DMOZ) lub Yahoo!

Tag X-Robots HTTP realizuje te same cele. Ta metoda sprawdza się szczególnie dobrze w treści plików innych niż HTML, takich jak np. obraz.

Meta description

Meta opis to bardzo krótka charakterystyka zawartości strony internetowej. Wyszukiwarki nie używają słów kluczowych lub fraz z tym tagiem, ale opisy meta są podstawowym źródłem dla fragmentu tekstu wyświetlanego pod wynikami. Opis Tagu pełni funkcję kopii reklamy, rysunków czytelników do witryny z wynikami, a tym samym jest niezwykle ważnym elementem marketingu w wyszukiwarce. Ważne słowa klucz (podkreślane w wyszukiwarce Google poprzez pogrubienie) mogą osiągnąć wyższy współczynnik kliknięć na Twojej stronie.

Meta opis może mieć dowolną długość, ale wyszukiwarka zazwyczaj skupia się na tekstach nie dłuższych niż 160 znaków, więc ważne, by zachować tą granicę.

W przypadku braku meta opisów, wyszukiwarka stworzy opis z różnych fragmentów na stronie, co stanowi dobrą taktykę dla stron, które zawierają wiele kluczowych słów i tematów.

Meta keywords

Meta słowa kluczowe miały bardzo duże znaczenie tylko raz, ale nie są już cenne, ani ważne jeśli chodzi o optymalizację wyszukiwarek. Więcej o historii meta opisów można przeczytać w Meta Słowa Klucz Tag 101 w SearchEngineLand.

Przewodnik po konstrukcji URLi

  • Zatrudnij  empatię – Wejdź w umysł użytkownika Internetu i spójrz na adres URL. Jeżeli nie sprawia Ci to problemu, możesz z łatwością przewidzieć, czego oczekują Internauci. Nie musisz literować każdego detalu w URL, ale zwykły, prosty pomysł jest zawsze najlepszym punktem wyjścia.
  • Im krótsze, tym lepsze – Podczas tworzenia adresu URL jest ważne, by zminimalizować długość, dzięki czemu kopiowanie i wklejanie (do wiadomości e-mail, na blogach, wiadomościach tekstowych, itd.) linku będzie prostsze.
  •  Ważne by stosować słowa klucz (ale ich nadużywanie jest niebezpieczne) – Jeśli Twoja strona zawiera specyficzny termin lub wyrażenie, upewnij się, że zostało to zawarte w adresie URL. Jednak nie przesadzaj wkładaniem w adres zbyt wielu słów klucz, bowiem ich nadużywanie sprawia, że adres jest mniej użyteczny.
  • Bądź statyczny – Najlepsze adresy URL są czytelne dla człowieka bez wielu parametrów, numerów, czy symboli. Korzystanie z takich technologii jak mod_rewrite dla Apache i ISAPI_Rewrite dla Microsoftu można z łatwością przekształcić adres URL www.seomoz.org/blog?id=l23 w znacznie bardziej czytelny http://www.seomoz.org/blog/google-fresh-factor. Nawet pojedyncze elementy adresu mogą sprawić, że znajdzie się on na niższym miejscu w rankingu.
  • Używaj łączników do oddzielania wyrazów – Nie wszystkie aplikacje internetowe są w stanie dokładnie interpretować kładkę ?_?, plus ?+?, czy spację ?%20?  jako separator, dlatego w tym celu wprowadzono symbol myślnika ?-? do oddzielenie odrębnych słów w adresie URL. Przykład widać powyżej.

Adresy URL dla konkretnego dokumentu mają wielką wartość z punktu widzenia wyszukiwania. Pojawiają się one w wielu ważnych miejscach.

Tags: , , , , ,