Triki pozwalające zdobyć więcej backlinków

Każde przedsiębiorstwo, każda marka, niezależnie od obecnego rozmiaru, chciałaby być najlepsza w branży. Jednym z ważniejszych kroków ku spełnieniu tego celu jest wysoka widoczność w sieci. Znalezienie się na szczycie wyników wyszukiwania to poważny krok w kierunku dominacji.

Od zawsze jedna strategia pozycjonowania gwarantowała bardzo dobre rezultaty. Mowa o backlinkach. Są to linki umieszczane na innych stronach internetowych, a kierujące do twojej strony. W ten sposób buduje się silną pozycję w sieci. Zdobywanie linków nie jest niestety proste, mało kto zgodzi się zareklamować Twoją witrynę za darmo. W poniższym artykule przedstawię kilka trików pozwalających na zbudowanie solidnej bazy backlinków.

Twórz content najwyższej jakości

Technika „drapacza chmur” polega na tworzeniu treści która wybitnie się wyróżni nawet na tle Twoich najsilniejszych konkurentów. Jest to oczywiście bardzo wymagająca praca, której nie da się wykonać w jedno luźne popołudnie. Stworzenie idealnego contentu wymaga długich badań oraz przygotowań:

  1. Wybierz słowa kluczowe pod które chcesz pozycjonować teksty. To dzięki nim więcej osób trafi na Twój artykuł.
  2. Sprawdź wybrane słowa kluczowe w wyszukiwarce i spójrz na najwyżej pozycjonowane wyniki. To jest Twoja najsilniejsza konkurencja w danej dziedzinie.
  3. Przyjrzyj się treści na ich stronie i zastanów się co można by ulepszyć. Poszukaj wad u konkurencji i wykorzystaj je na swoją korzyść.
  4. Stwórz tekst najwyższej jakości.
  5. Znajdź strony linkujące do Twojej konkurencji. Poszukaj również stron, które mogłyby być zainteresowane zalinkowaniem do Twojej treści.
  6. Skontaktuj się mailowo z wybranymi stronami. Pochwal ich content, pokaż swój artykuł i zaproponuj umieszczenie linka do niego na ich stronie. Nie zawsze się uda, ale warto próbować.

Zaproponuj umieszczenie linków w miejsce bad linków

Niezbyt często będziesz miał możliwość skorzystania z tej taktyki, ale gdy już się nadarzy okazja, warto z niej skorzystać. Gdy jakaś strona z tej samej niszy co Twoja upada bądź przenosi się pod inny adres, pora wkroczyć do akcji.

Znajdź strony linkujące do nich i zasugeruj umieszczenie w miejsce zepsutych linków nowych odnośników do Twojego contentu. Nikt nie chce mieć na swojej stronie zepsutych linków, a po co szukać nowej treści gdy Ty zgłaszasz się z już gotowym artykułem?

Sprawdzaj, czy inni linkują do Ciebie gdy o tobie mówią

Ten sposób nie jest zbyt trudny. Poszukaj w sieci wzmianek o Twojej marce, a gdy taką znajdziesz, sprawdź czy jest umieszczony link do Ciebie. Gdy już znajdziesz wzmiankę bez linka, napisz maila z prośbą o umieszczenie odnośnika. Ta taktyka bardzo często się sprawdza.

Pisz wpisy gościnne na inne blogi

Wpisy gościnne są popularną metodą tworzenia linków. Raczej nie wypadnie z mody w najbliższym czasie, chyba, że spadnie popyt na świeży content, ale raczej się na to nie zapowiada. Bardzo ważną rzeczą do zapamiętania jest to, ze linki pochodzące ze stron o słabej reputacji nie pomogą Ci zbytnio. Dlatego warto prosić o umieszczenie wpisu gościnnego jedynie strony, które mają solidną markę.

Poproś o przeprowadzenie wywiadu

Każdy lubi poczytać o sobie w sieci, szczególnie w dobrym świetle. Ciekawym sposobem na wypromowanie swojej strony i zdobycie backlinków jest przeprowadzanie wywiadów z innymi osobami z branży w której działasz. W ten sposób otrzymasz nie tylko content wysokiej jakości (to zależy od Twoich zdolności dziennikarskich i wygadania liderów), ale również sami rozmówcy z chęcią będą promować taki artykuł, bez wątpienia zgodzą się na umieszczenie linka do wywiadu na swojej stronie. Stwórz listę dużych nazwisk w swojej branży i na bieżąco przeprowadzaj wywiady.

Tags: , ,