Google przygotowuje się coraz wyraźniej do wprowadzenia odświeżonych funkcji biznesowych swojej wyszukiwarki i dodatkowych usług. Między innymi dlatego rozpoczęło proces kontaktowania się z użytkownikami Miejsc Google w celu poinformowania ich o istnieniu podwójnych wpisów dotyczących tych samych przedsiębiorstw/lokali.
Wielki G wysyła do właścicieli firm wiadomości mailowe, w których zawarte są instrukcje jak rozwiązać problem powielonych wpisów, tak aby listingi trafiły do najnowszej wersji rozwiązań biznesowych Google.
Jade Wang z Google na forum Google Business Help umieścił fragment maila, który w szczegółach opisuje sposób rozwiązania problemu. Czytamy w nim między innymi:
?Chcielibyśmy poinformować, że Miejsca Google nie akceptują już więcej niż jednego autoryzowanego właściciela dla konkretnej lokalizacji biznesowej. Twoje konto zawiera jeden lub więcej wpisów, które zostały zidentyfikowane jako duplikaty w stosunku do innych listingów i w efekcie niektóre z Twoich informacji nie będą wyświetlane już użytkownikom Google…?
Istnieją dwa scenariusze w związku, z którymi otrzymać możemy podobnego maila:
- 1. Twoje konto lub innego konto, którego nie kontrolujesz zostało zweryfikowane i okazało się, że używa tej samej lokalizacji dla tego samego biznesu,
- 2. Weryfikowałeś stronę kilkukrotnie poprzez konto, z którego korzystasz.
W każdym z tych przypadków Jade dokładnie radzi jak rozwiązań problem i móc dalej wyświetlać się w Miejscach Google. Więcej szczegółów na anglojęzycznym forum Google Business Help.
Chociaż osobiście nigdy nie korzystałem nadmiernie z Miejsc Google to muszę przyznać, że taki krok ze strony Wielkiego G na pewno będzie korzystny dla samych użytkowników. Na pewno niejednokrotnie szukaliście na Mapach jakiegoś hotelu/restauracji/albo nawet szewca i spotykaliście się z tym, że w jednym miejscu pojawiały się dwa różne wpisy dotyczące tej samej firmy. Dzięki działaniom Google nie powinno to być już problemem w najbliższej przyszłości! 🙂