Kilka dni temu informowałem Was o tym, że Google zdecydowało się na delikatne, graficzne odświeżenie SERPów. Poszczególne wyniki wyszukiwania stały się po prostu trochę większe. Jak się jednak okazuje ma to ogromny wpływ na długość title tagów, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania!
Stare limity długości już po prostu się nie sprawdzają i musimy zdefiniować nowe. Dzisiaj postaramy się to zrobić 🙂
Jak nowy wygląd SERPów wpłynął na tytuły?
Tak jak już pisałem we wcześniejszym wpisie, modyfikacja SERPów sprawiła, że tytuły nie są obecnie podkreślane i są większe. Sam snippet ma jednak dokładnie taki samrozmiar ? powoduje to, że tytuły, które wcześniej mieściły się w całości obecnie są po prostu ucinane.
Aby temu zapobiec warto stworzyć nowe wytyczne pozwalające za każdym razem tak konstruować tytuły, aby pokazywały się w pełni.
Trudniejsze niż się wydaje
Na pewno część z Was teraz pomyślała: ?Ok, bez przedłużania ? podaj tę magiczną liczbę!? Niestety, nie jest to tak proste… O ile wykorzystywana w tytułach czcionka Arial zachowuje proporcjonalne odstępy między literami to pojedyncza z nich może mieć całkowicie inną szerokość. Z tego też powodu niektóre tytuły o tej samej długości zmieszczą się w całości, inne zostaną natomiast ucięte.
No dobrze, na co musimy więc zwrócić tutaj uwagę?
- Zauważ, że trzy małe literki ?l? zajmują mniej miejsca niż pojedyncze ?w?
- Wszystkie duże litery zajmują zdecydowanie więcej miejsca. Na pewno nie jest to niespodzianka jednak unikałbym pisania tytułów z użyciem Caps Locka
- Szerokość różni się od rodzaju zapytania ? im dłuższa jest fraza, którą w snippecie pogrubiło Google tym mniej innych literek zmieści się na ekranie. Jeżeli tworzysz więc tytuł z dłuższą frazą staraj się nie dodawać zbyt wielu niepotrzebnych słów
- Ucięte tytuły nie zawsze mają taką samą długość ? jak się okazuje, niektóre tytuły po ucięciu mają mniej znaków niż te, które w całości jeszcze zmieściły się w nowych wytycznych Google.
Co z tą magiczną liczbą
Niestety nie jestem w stanie podać Wam jednej liczby i dać całkowitą pewność, że to właśnie tytuły o takiej długości zawsze będą pojawiały się w całości. Mądrzejsi ? i na pewno bardziej cierpliwi ? ode mnie zdążyli już jednak policzyć, że obecnie 95,8% tytułów posiadających 55 znaków wyświetla się w całości. Jeżeli chcesz mieć natomiast stuprocentową pewność, że title tag nie zostanie skrócony wtedy musisz zejść do zaledwie 49 znaków.