WordPress SEO: Jak mierzyć rezultaty pozycjonowania?

Dobra kampania i strategia SEO opiera się nie tylko na implementowaniu zmian, ale również na pomiarze wpływu tychże zmian na popularność strony,  jej pozycję w SERPach i tym podobne. Osobiście chciałbym polecić Ci dwa rozbudowane i darmowe narzędzia do monitorowania rezultatów pozycjonerskich ? Google Analytics oraz getClicky. W sieci dostępnych jest kilka ciekawych wtyczek pod WordPressa powiązanych bezpośrednio z tymi paczkami narzędzi. Warto skorzystać z tych pluginów ułatwiają bowiem monitorowanie osiąganych wyników.

Analiza efektywności Twojej kampanii SEO może być dokonana również bezpośrednio poprzez śledzenie SERPów. Określenie ?prawdziwej? pozycji jest jednak niezwykle trudne ? wszystko z powodu coraz mocniej rozwijanych przez Google opcji pozycjonowania spersonalizowanego oraz geograficznego. Tak naprawdę najlepszym wyznacznikiem udanej kampanii SEO jest znaczne zwiększenie liczby unikatowych odwiedzin lub konwersji.

Kolejne świetne źródło danych to Google Webmaster Tools. Osobiście bardzo lubię z niego korzystać i zawsze stosuję jeden polski trik, którym chciałbym się z Wami podzielić:

  • Przejdź do Webmaster Tools
  • Otwórz Your site on the Web, a następnie wybierz Serach queries
  • Kliknij na Downlowad tyhis tabel
  • Otwórz pobrany plik CSV w Excelu
  • Zamień wszystkie pozycje ?<10? w kolumnie kliknięć na ?9?
  • Wybierz cały pierwsz rząd i naciśnij przycisk filtrowania
  • Dla przeciętnej wartości w kolumnie wybierz ?większy od 5? i posortuj rosnąco
  • Następnie dla kolumny kliknięć posortuj malejąco

Teraz otrzymałeś liczbę słów kluczowych, po których ludzie znajdują Cię w wyszukiwarkach internetowych i dla których znajdujesz się poniżej 6 pozycji. To, że zdecydowali się na kliknięcie w odnośnik do Twojej strony musi oznaczać, że uznali ją za interesującą. Jeżeli możesz zoptymalizować są pod jakąkolwiek z tych fraz wtedy masz ogromne szanse, aby wybić się do TOP5.

Najważniejsze wnioski

Mam nadzieję, że moja ostatnia seria wpisów dotyczących WordPress SEO okazała się jak najbardziej przydatna. Analizując w kolejności podstawy pozycjonowania WP, przechodząc przez porady techniczne, dotyczące treści, konwersji, konserwacji i dochodząc w końcu do pomiarów efektywności pozycjonowania postarałem się omówić wszystkie najważniejsze aspekty optymalizacji bloga na WordPressie.

Pamiętaj o jednym: jeżeli chcesz rankingować się dobrze pod mocno konkurencyjnymi frazami wtedy czeka Cię wiele pracy. Stawiaj na bogaty merytorycznie i dobry jakościowo content, stań się częścią społeczności związanej z Twoją branżą i pamiętaj o dobrej komunikacji z użytkownikami. Prędzej czy później przyniesie to zadowalające efekty!

Jeżeli posiadasz jakiekolwiek pytania lub chciałbyś uzyskać więcej informacji na temat poszczególnych aspektów WordPress SEO to wtedy poinformuj mnie o tym w komentarzu. Czekam także na maile, na które zawsze z wielką przyjemnością odpisuję!

Wszystkich tych, którzy nie byli zainteresowaniu cyklem tekstów dotyczących pozycjonowania pod WP najserdeczniej przepraszam ? mam nadzieję, że nie zanudziłem Was w przeciągu dwóch ostatnich tygodni. Teraz postaram się o większe zróżnicowanie 😉

Tags: ,