Twoja nazwa domeny oraz URL grają wielką rolę w przypadku wyszukiwania. Nie tylko jest to miejsce gdzie Twoi odbiorcy znajdą Ciebie i Twój content, ale również wybrana domena może mieć wpływ na to jak będziesz widziany w sieci. Choć obecnie wybór domen jest szerszy niż kiedykolwiek, wciąż istnieją dobre praktyki, których warto się trzymać.
Zacznij od słów kluczowych
Zanim zaczniesz rejestrować swoją domenę, przeprowadź krotką burzę mózgów. Warto mieć na uwadze około 3-5 słów kluczowych podczas przeprowadzania tego ćwiczenia. Te słowa kluczowe oraz frazy powinny jasno określać czym się zajmujesz (albo chcesz zajmować). Wymieszaj je razem i sprawdź czy ma to sens. Nie rób tego na siłę, pozwól sobie popłynąć z pomysłami.
Bądź unikalny
Twoja domena jest częścią Twojej marki. Upewnienie się, że się wyróżnia jest niezwykle istotne dla Ciebie i Twoich użytkowników. Posiadanie domeny, której nazwa przypomina inną popularną markę, nigdy nie jest dobrym pomysłem. Może to prowadzić do dezorientacji.
Nie staraj się jednak być zbyt unikalny. Nie warto na przykład zapisywać powszechnego słowa z błędem, ponieważ podobnie jak ma to miejsce w przykładzie z popularną marką, potencjalni klienci mogą mieć problem z trafieniem do Ciebie.
Domena .com zawsze jest dobrym rozwiązaniem
Jeśli chcesz poważnie zając się budowaniem długoterminowej reputacji w internecie, nie ma lepszej domeny niż .com. Wykorzystanie przekierowania 301 do przerzucenia ruchu na inną domenę typu .net czy .eu jest dobrą praktyką, o ile posiada się również domenę .com.
Jest wiele powodów dla których taka praktyka jest ważna, ale przede wszystkim jest to istotne dla użytkowników. Domena .com kojarzy się z największym zaufaniem. Wielu użytkowników, zwłaszcza z krajów anglojęzycznych, może mieć opory w klikanie linków z nieznanych im domen.
Upewnij się, że nazwa jest łatwa do napisania
Jeśli Twój URL będzie ciężko napisać, użytkownicy tego nie zrobią. Trudne do napisania słowa oraz długie URLe potrafią być naprawdę frustrujące dla użytkownika końcowego. Co z tego, że będziesz mógł upchać parę fajnych słów kluczowych w nazwie domeny, skoro wygoda korzystania ze strony spadnie drastycznie.
Możesz wykorzystać narzędzie do wymyślania domen
Istnieją rozwiązania, które przeprowadzą burzę mózgów za Ciebie. DomainsBot czy NameMesh wymagają wpisania kilku słów kluczowych, a następnie pokazują one listę wolnych domen zawierających dane słowa i ich wariacje. Dzięki temu w błyskawiczny sposób możesz znaleźć odpowiedni URL dla swojej działalności.