Google nieprzerwanie pracuje nad zapewnieniem użytkownikom lepszej jakości usług. Tworzenie treści na potrzeby Internetu w dzisiejszych czasach musi być idealną mieszanką autentycznego contentu oraz wartości dla wyszukiwarki. Gigant z Mountain View pcha pozycjonerów właśnie w tę stronę. Marketing treści zyskuje sobie coraz większe uznanie i jego znaczenie rozumie coraz więcej osób ze świata SEO.
Niezależnie od tego czy uważasz się za pozycjonera, content marketera czy osobę znajdującą się po środku, dzisiaj chciałbym zaprezentować trzy główne paradygmaty, które musisz zrozumieć, aby wyciągnąć jak najwięcej SEO ze swoich treści.
Słowa kluczowe i intencje użytkowników
Frazy i słowa kluczowe zawsze były ważnym elementem efektywnej strategii pozycjonerskiej, jednak ich rola obecnie silnie ewoluuje. Jeszcze niedawno strategia SEO wymagała by kawałka dobrego jakościowo tekstu dla każdego słowa, z którym pracujesz. Dzisiaj frazy to nie wszystko.
W grę wchodzi również autorytet oraz popularność. Nie są one jednak wszystkim ? niezwykle ważne są również intencje samych użytkowników i to czego szukają. Właśnie dlatego na pierwszych wynikach wyszukiwania pod niektórymi frazami znajdziemy dokładny opis danego zagadnienia, podstawową definicję zaraz obok oraz wiadomość dostarczającą nowych informacji.
Optymalizacja pod intencje użytkowników
Pozycjonerzy zazwyczaj budują swoje strategie związane z treścią wokół słów kluczowych i optymalizują każdy z postów właśnie pod nie. W wielu przypadkach taka strategia ? nawet na bardzo popularnych stronach ? zapewnia jedynie garstkę odwiedzających.
Sama optymalizacja pod słowa kluczowa nie jest już wystarczająca. Google nie zwraca na nie uwagi ? szuka przede wszystkim przydatnych treści, które są lepsze od tych oferowanych przez konkurencję. Tworzenie contentu, aby sprostać oczekiwaniom danej grupy odbiorców wymaga więcej pracy. Jeżeli jednak myślisz długoterminowo jest na pewno opłacające.
Przyszłość SEO opartego na treści
O ile w teorii brzmi to nieskomplikowanie, to w rzeczywistości już tak nie jest. Google cały czas udoskonala swój model, modyfikuje go i sprostanie wszystkim oczekiwaniom nie zawsze jest możliwe.
Musisz pamiętać, że Google to jedno wielkie Big Data ? przy ilości informacji, które Gigant z Mountain View gromadzi na nasz temat, wyniki wyszukiwania będą coraz silniej personalizowane. Z tego powodu trafienie do szerokiej grupy odbiorców wymaga tworzenia skoncentrowanych na konkretnych tematach treściach.
Obecnie wystarczające jest tworzenie contentu pod każdy rodzaj intencji użytkownika oraz słowo kluczowo. W przyszłości może się jednak okazać, że treść będzie musiała powstawać pod każde z możliwych połączeń słowa kluczowego + intencji użytkownika + kombinacji naszych odbiorców. Niestety ? Google z czasem będzie tylko i wyłącznie mądrzejsze.