Nie jest tajemnicą, że w celu zbudowania dobrych linków musimy jednocześnie tworzyć wartościowy content. Stworzenie ciekawego artykułu wymaga jednak czasu i odpowiednich zasobów ? pomimo tego po pewnym czasie i wysiłków związanych z jego promocją przepada i zostaje zapomniany. Straszliwe marnotrawstwo!
Dlaczego więc nie wykorzystać dawnych treści, zrewidować ich i wykorzystać jeszcze raz? Jeżeli coś osiągnęło raz sukces wtedy szansa, że uda się to ponownie jest naprawdę duża. Dzisiaj chciałbym zaproponować Wam wykorzystanie treści/tekstów, które tworzyliście wcześniej i ponownie zdobyć dzięki nim wartościowe linki.
Przegląd istniejących treści
Zanim przejdziemy do stworzenia z dawnych tekstów czegoś nowego ? musimy określić ?co posiadamy w magazynie?. Przyjrzeć się jaki content otrzymał najwięcej komentarzy, wyświetleń, udostępnień w mediach społecznościowych i ile trafficu wygenerował.
W czasie takiego wewnętrznego audytu spróbuj zanotować i określić, które artykuły osiągały największą popularność i zwróć w ich przypadku uwagę na takie czynniki jak tytuł, adres URL, rodzaj treści i jej styl, udostępnienia, linki i tym podobne.
W jaki sposób możesz zmodyfikować treść?
Sposobów na stworzenie ze starego wpisu lub artykułu czegoś nowego i przede wszystkim ORYGINALNEGO jest naprawdę sporo. Idąc drogom obecnych portali ogólnotematycznych możesz zmienić wpis w pokaz slajdu opatrzony obszerniejszymi opisami. Taka forma tworzenia treści jest niezwykle popularna w dzisiejszych czasach i z pewnością przyciągnie wielu czytelników oraz internautów.
Drugi sposób to wykorzystanie wewnętrznych prezentacji przygotowanych przykładowo dla klientów lub też na potrzeby własnych analiz. W moim przypadku są to pokaźne zasoby materiałów, których nigdy nie publikowałem, a które są nie tylko bogate merytorycznie, ale świetnie sprawdzają się w przypadku branżowego, tematycznego bloga. Niezależnie czy pracujesz w branży SEO czy w jakiejkolwiek innej może się to sprawdzić również w Twoim przypadku!
Pamiętasz jeszcze strony zapleczowe?
Na pewno pamiętasz piękne czasy kiedy tworzyliśmy setki stron zapleczowych w celu budowania linków i zajmowania korzystnych pozycji w SERPach. Obecnie jest to już przeżytek, jednak szkoda marnować potencjału, który tkwi w tekstach ?wiszących? na tych właśnie stronach ? o ile założymy oczywiście, że były wartościowe a nie typowo preclowe.
Samo wykorzystanie tekstów to nie wszystko ? warto zrobić przegląd dawnych zapleczówek, popracować trochę nad ich jakością i ponownie zalinkować do głównej witryny.
Podsumowania i teksty statystyczne
Nadchodzi koniec miesiąca a Ty nie masz o czym pisać? Skorzystaj z treści, które już stworzyłeś przygotowując podsumowanie najważniejszych informacji na swoim blogu! Idealnie sprawdzą się tutaj również treści z cyferkami, danymi i zestawieniami statystycznymi dotyczącymi Twojej branży. Zazwyczaj przyciągają one spore grono zainteresowanych.
Spokojnie ? bez przesady!
Mam nadzieję, że załapałeś koncepcję, o którą mi chodzi. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać! Nie chodzi o kopiowanie na żywca dawnych treści, zdobywanie pod nie linków i liczenie, że ponownie w oczach Google będą wartościowe i unikalne. Chcąc zastosować takie zagranie trzeba się trochę namęczyć ? jest to jednak zdecydowanie mniej czasochłonne niż tworzenie wartościowego contentu od zera!