Za nami pierwsza połowa września ? czas zacząć myśleć o świętach Bożego Narodzenia 😉 O ile zdaję sobie sprawę, jak niedorzecznie to brzmi, to w przypadku planowania kampanii PPC staje się o wiele bardziej logiczne. Ludzie zaczynają szukać prezentów zazwyczaj w okolicach końca października na początku listopada.
Sprzedawcy, webmasterzy i pozycjonerzy muszą być natomiast przygotowani zdecydowanie wcześniej!
Dlaczego właśnie teraz?
Zdaniem specjalistów od reklam internetowych, najbardziej gorący okres świąteczny zaczyna się zaraz po Halloween ? to właśnie wtedy poziom ruchu na stronach drastycznie idzie do góry. W związku z tym właśnie teraz musisz myśleć nad przygotowaniem odpowiednich kampanii, aby klienci zapamiętali Cię kiedy będą podejmować decyzje zakupowe.
Jak długo powinna trwać kampania PPC związana ze świętami?
Chociaż wielu reklamodawców i sprzedawców będzie przekonanych, że zaraz po zakończeniu świąt powinna skończyć się również ich kampania promocyjna, to są w sporym błędzie. Przykładowo wpisując frazę Christmas gift do narzędzi analitycznych od razu widzimy, że najczęściej wyszukiwana jest w okresie czerwca i lipca.
W okresie tym ludzie powinni myśleć o wakacjach, a nie o świętym Mikołaju, prawda? Jest to jednak świetny okres, aby promować potencjalne prezenty i usługi związane z bożonarodzeniowym czasem. W okresie samych świąt liczba wyszukiwanych informacji o prezentach momentalnie spada.
Oczywiście rywalizacja w święta z największymi sklepami internetowymi i stronami aukcyjnymi będzie niezwykle trudna. Jeżeli jednak zaczniesz odpowiednio wcześnie i właściwie się przygotujesz, wtedy będziesz mógł uszczknąć dla siebie część świątecznego szału.
Pokonaj konkurencję
- Korzystaj z popularnych słów kluczowych ? sprawdzaj frazy kluczowe, które cieszyły się popularnością w zeszłym sezonie. Warto również kontrolować co planują przeciwnicy rynkowi
- Zwiększ swój budżet i mądrzej wydawaj pieniądze ? chcąc się wybić w święta musisz więcej zainwestować. Jeżeli będziesz robił to z głową wtedy przychody spokojnie pokryją koszty promocji w Internecie, a Twoja witryna będzie miała szansę osiągnąć rekordowe ilości odwiedzin. Właśnie na tym przecież Ci zależy, prawda?
- Zawieraj najważniejsze informacje w reklamach – aby kampania PPC była skuteczna, reklamy muszą być odpowiednio sformułowane. W innym wypadku nie masz co liczyć, ani marzyć o sukcesie. Zawieraj w nich najważniejsze info ? dotyczące zniżek, bonusów i tym podobnych.
- Landing page w świątecznym klimacie ? jeżeli klient kliknie w reklamę, chce wylądować na świątecznej stronie. Niezależnie od tego czy mamy czerwiec, czy październik, daj mu poczuć świąteczną atmosferę. Tego przecież szukał, prawda?
Kiedy najlepiej zacząć kampanię PPC?
Analiza danych i ruchu pokazuje, że najlepszym okresem na start kampanii świątecznych jest okres od czerwca do października. Właśnie wtedy ruch w sklepach online jest największy. W listopadzie wyniki wyszukiwania pod frazy związane z prezentami spadają.