Zdiagnozuj SEO kondycję strony

Chociaż każdy link (przynajmniej teoretycznie) podwyższa wartość Twojej strony w oczach botów wyszukiwarkowych, to nie wszystkie linki traktowane są tak samo. O to kilka z najważniejszych czynników, które wpływają na określenie kondycji strony internetowej i w efekcie siły odnośników z niej wychodzących w ujęciu SEO.

Jaki jest PageRank?

Jaki jest PR strony linkującej do Ciebie? Ile wynosi wartość PageRank poszczególnych podstron głównej witryny? Aby się o tym przekonać zainstaluj w swojej przeglądarce Pasek Nardzędzi Google. Niektóre strony mogą posiadać bardzo wysoki PR dla swojej głównej witryny, jednak podstrony mogą charakteryzować się już zdecydowanie niższym PageRank. Zwróć uwagę na to, która z podstron danej domeny dokładnie do Ciebie linkuje, aby określić rzeczywistą moc odnośnika.

Stan pamięci podręcznej

Czy strona posiadana aktualne wpisy wewnątrz pamięci podręcznej Google (cache)? Możesz to sprawdzić w bardzo łatwy sposób wystarczy, że w wyszukiwarce wpiszesz „cache:przykladowastrona.pl”. Strona, która nie posiada aktualnych wersji archiwalnych w pamięci podręcznej najprawdopodobniej utrudnia w jakiś sposób botom wyszukiwarkowym jej dokładną analizę i przeskanowanie. W momencie tym w Twojej głowie zapalić powinna się czerwona lampka, że coś jest nie tak.

Popularność linków

Ile wpisów miesięcznie pojawia się na stronie? Jak popularne są linki, które na niej się znajdują? Aby się o tym przekonać możesz skorzystać z takich darmowych narzędzi jak na przykład Marketleap’s Link Popularity Checker.

Liczba linków wychodzących

Czy na stronie znajduje się ogromna ilość linków? Im więcej odnośników na danej stronie tym mniejsza będzie wartość linków wskazujących adres Twojej witryny. Warto zwrócić jednocześnie uwagę, czy witryna posiada dużą ilość linków sponsorowanych do niepowiązanych tematycznie stronach dotyczących produktów farmaceutycznych, hazardu lub treści dla dorosłych. W dużym stopniu zmniejsza to możliwość danej strony do przekazania wartości linków innym witrynom.

Wiek strony

Jak długo dana witryna znajduje się w sieci. Zazwyczaj najlepszą praktyką jest pozyskiwanie linków z tych stron, które istnieją dłużej niż dwa lata, wyszukiwarki internetowe darzą mniejszą ufnością nowe domeny lub marki. Aby sprawdzić jak długo dana strona znajduje się w sieci możesz skorzystać z narzędzia WaybackMachine i zobaczyć kiedy pojawiają się najwcześniejsze wpisy odnośnie danej domeny.

Tags: ,