Zmiany w SEO, do których musisz się dostosować już teraz

Dzisiejsze trendy w SEO pozwalają mniej więcej przewidzieć zmiany, jakie nadejdą w pozycjonowaniu w ciągu najbliższych lat. Google ciągle zmienia mechanizm działania algorytmów, wszystko po to, by dostarczyć jak najlepsze wyniki wyszukiwania końcowym użytkownikom. Dla specjalistów SEO jest to jednak mały koszmar – konieczność ciągłego poprawiania swojej strategii i dostosowywania jej do nowych realiów może być męcząca.

Nie warto pozostawać jednak w tyle i upierać się przy swoich dawnych metodach. Ewolucja SEO jest płynna, lepiej wyprzedzić konkurencję przerzucając się na nowe metody pozycjonowania. Część z nich opiszę w poniższym artykule.

Przejście z klasycznego SEO do SEO + zarządzanie contentem

Tak jak sam content nie jest w stanie zagwarantować sukcesu, w ten sam sposób samo SEO nie zdziała wiele jeśli chodzi o wypozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Dane uzyskane dzięki SEO pozwalają marketerom zrozumieć jaki content powinni tworzyć. W ten sposób łatwiej jest zaspokoić potrzeby konsumentów i przyciągnąć ich do twojej strony.

Upewnij się, że Twój content jest oparty na badaniach. Content marketing bez danych jest błądzeniem we mgle. Zdefiniuj swoich odbiorców, sprawdź ich zaangażowanie i dane dotyczące konwersji. Mierz te współczynniki by dowiedzieć się, czy zmierzasz w dobrym kierunku.

Korzystaj z synergii. Połącz starania na tle pozycjonowania w organicznych wynikach wyszukiwania, tworzenia contentu oraz obecności w mediach społecznościowych. Tworzenie wysokiej jakości contentu z myślą o SEO pozwala znacznie zwiększyć widoczność w sieci.

Maksymalizuj swoją obecność w wynikach wyszukiwania. Tworząc wysokiej jakości artykuły masz większe szanse na utrzymanie się wysoko w wynikach wyszukiwania pod różne frazy. Artykuły, filmy, infografiki, to wszystko jest bardzo atrakcyjne dla użytkowników, którzy przy okazji mogą sprawdzić Twoją ofertę.

Przejście z wyszukiwania desktopowego na mobilne

W 2015 roku stało się to co Google zapowiadało już od paru lat – liczba wyszukiwań na urządzeniach mobilnych przekroczyła te z komputerów stacjonarnych. W dzisiejszych czasach optymalizacja pod wyszukiwanie mobilne jest ważniejsze niż kiedykolwiek.

Stwórz szybką stronę internetową. Według Google, ponad połowa użytkowników opuszcza mobilną wersję strony, jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. Czy Twoja strona spełnia te wymagania? Skup się na technicznej stronie SEO. Zoptymalizuj swoją stronę internetową by szybciej uruchamiała się na urządzeniach mobilnych.

Stwórz dobrą wersję mobilną strony. Pamiętaj, że urządzenia przenośne mają mniejsze ekrany, dlatego potrzebujesz dodatkowej wersji strony internetowej przeznaczonej właśnie na nie. Przyciski powinny być duże i wyraźne, żeby można je było klikać nawet na małych ekranach. Każda przeglądarka mobilna powinna w taki sam sposób wyświetlać Twoją stronę.

Przejście z wyszukiwania ogólnego do lokalnego

Wraz ze wzrostem popularności korzystania z wyszukiwarek na urządzeniach mobilnych zwiększyła się liczba zapytań lokalnych. Coraz więcej osób szuka rzeczy znajdujących się w okolicy. Jeśli działasz lokalnie, jest to wielka szansa dla Twojego przedsiębiorstwa.

Stwórz profil w Google My Business. Jest to najistotniejsza rzecz dla wyszukiwania lokalnego. Stwórz profil w usłudze Google i uzupełnij go bez błędów. Podaj dane kontaktowe, adres siedziby firmy, godziny otwarcia i inne niezbędne dla użytkowników informacje.

Zbieraj recenzje. W lokalnych wynikach wyszukiwania liczba recenzji ma bardzo duże znaczenie. Staraj się nakłonić swoich klientów do zostawienia recenzji po skorzystaniu z Twoich usług. Zaoferuj im rabat przy najbliższych zakupach czy inna formę gratyfikacji. W ten sposób w prosty sposób poprawisz swoją reputację w sieci, a co za tym idzie – pozycję w wynikach wyszukiwania.

Tags: ,