Zdarzyło Ci się utknąć w bańce słów kluczowych? Znam to uczucie. Zagłębiasz się coraz bardziej w narzędzia analityczne, a mimo to ciągle trafiasz na wariacje tych samych słów kluczowych, które zostały już całkowicie przewałkowane przez Ciebie i Twoich konkurentów. W pewnym momencie można naprawdę natrafić na pustkę. W poniższym artykule przedstawiam nieszablonowe miejsca gdzie można poszukać słów kluczowych.
Fora internetowe
Ktoś jeszcze korzysta z for internetowych w czasach grup na Facebooku oraz Reddita? Cóż, nawet jeśli Ty ich nie czytasz, to i tak są osoby, które dalej tam aktywnie się udzielają. W rzeczywistości wszelkiego rodzaju fora nadal generują całkiem przyzwoity ruch, choć może są już tylko cieniem swoich wersji z lat 90.
Przeglądanie for tematycznych może pomóc Ci znaleźć tematy do tekstów, których jeszcze nikt dotychczas nie poruszył. Nie musisz nawet przekopywać się przez tysiące mało interesujących postów. Większość for ma opcję sortowania po ruchu w danym wątku. Możesz również przeskanować dane forum za pomocą narzędzia do badania słów kluczowych.
Powiązane wyszukiwania i autouzupełnianie
W sumie jest to dosyć znany sposób, ale i tak warto o nim wspomnieć, bo a nuż ktoś go nie zna. Chodzi o wykorzystanie rekomendacji od samego Google. Po wpisaniu danego słowa kluczowego często są podpowiadane podobne wyniki wyszukiwania, w ten sposób uzyskuje się potencjalne nowe słowa kluczowe do pozycjonowania. Podobnie działa wpisywanie początku frazy kluczowej i sprawdzanie, w jaki sposób Google zaproponuje uzupełnienie jej.
Google Correlate
Google Correlate to narzędzie pokazujące frazy wpisywane przez użytkowników, które są podobne do wybranego słowa kluczowego. Może się wydawać, że zagłębianie się w ten sam temat nie będzie pomocne, ale może uda Ci się znaleźć frazę, która pozwoli spojrzeć w świeży sposób na poruszane przez Ciebie tematy.
Google Trends
Większość z Was pewnie słyszało już o usłudze Google Trends. Wprawdzie jej użyteczność w przypadku contentu branżowego nie jest zbyt wysoka, ale i tak należy wymienić ją na poniższej liście. Dobrze wiedzieć, że możesz zawęzić wyświetlane trendy jedynie do określonych branż, czasem pozwoli to znaleźć temat na który warto napisać.
Amazon
Wszelkiego rodzaju narzędzia do szukania słów kluczowych czy też Google Keyword Planner nie oferują konkretnych marek czy modeli produktów, chyba że wprowadzasz je ręcznie w danym narzędziu. W tym wypadku pomaga skorzystanie z Amazona (w Polsce może to być Allegro).
Chcesz wypozycjonować się pod konkretny rodzaj produktu? Wpisz go w wyszukiwarkę Amazona/Allegro i posortuj po najpopularniejszych. Dzięki temu będziesz wiedzieć które produkty są warte uwagi. Możesz napisać na ich temat recenzję i w ten sposób wypozycjonować się w Google pod nazwą danego modelu czy też marką.
Wikipedia
W podobny sposób można wykorzystać starą, dobrą Wikipedię. Wystarczy poszukać terminów związanych z Twoją branżą. W definicjach często znajdują się odniesienia do innych artykułów, jest również sekcja z podobnymi tematami. Dzięki temu można w szybki sposób znaleźć pomysły na kolejne wpisy, co więcej, masz już pod ręką podstawowe źródło na którym będziesz się opierać. Podwójna korzyść!