Jak zoptymalizować swój content pod semantyczne SEO?

Zacznijmy od podstaw – czym jest semantyczne SEO? W sumie to korzystam z dosyć dosłownego tłumaczenia angielskiego pojęcia „semantic SEO”, ale jeśli ktoś używa polskiej nazwy, to właśnie w taki sposób. Semantyczne SEO polega na dostarczaniu głębszego sensu wokół słów wykorzystywanych w contencie.

Innymi słowami, jest to optymalizacja contentu w taki sposób, że odzwierciedla on dokładne intencje użytkowników, a nie tylko odpowiada na zadawane przez nich pytania. Czyli nie tylko odpowiadasz na pytanie zadane przez użytkownika podczas wpisywania frazy kluczowej, ale również na najczęściej występujące po nich kolejne pytania. W ten sposób dostarczasz więcej głębi i wartości do swojego contentu.

Po co zajmować się semantycznym SEO?

Semantyczne SEO to dosyć nowy trend w pozycjonowaniu. Wziął się stąd, że Google coraz większy nacisk kładzie w sowich algorytmach na potrzeby użytkowników. Poprzez machine learning zaczynają one coraz lepiej rozumieć prawdziwe intencje użytkowników wpisujących dane słowa kluczowe.

Ponadto tworząc bardziej szczegółowy i dogłębny content możemy pozycjonować nasze artykuły pod większą liczbę słów kluczowych, co pozwoli na pozycjonowanie danego tekstu przez dłuższy czas.

W jaki sposób tworzyć content pod semantyczne SEO?

Semantyczne SEO polega na zrozumieniu prawdziwych intencji stojących za tym, że ktoś wpisał daną frazę kluczową w Google. Następnie należy strategicznie zamieścić te rozszerzone elementy w swoim contencie.

Jak znaleźć wskazówki na ten temat? Można skorzystać z sugestii Gooogle pojawiających się po wpisaniu danej frazy kluczowej. Sekcja „podobnych wyszukiwań” pozwala na zbudowanie dobrej bazy słów kluczowych, które warto pozycjonować. Algorytmy szukające starają się przewidzieć kolejne pytania użytkowników.

Inny sposób to zadanie sobie pytania: co byś wpisał w następnej kolejności by poszerzyć wiedze na dany temat? Czy warto odpowiedzi na te pytania zamieścić w tym samym poście?

Zacznij od tradycyjnego badania słów kluczowych

Możesz skorzystać z jakiegokolwiek narzędzia do badania słów kluczowych, ja najbardziej lubię Google Keyword Planner. W pierwszej kolejności należy wyszukać interesujący nas temat, następnie idąc od niego szukamy coraz bardziej rozbudowanych fraz kluczowych. Wiadomo, że najpopularniejsze frazy ciężko pozycjonować, dlatego warto szukać okazji gdzie indziej, wśród słów kluczowych „long tail”, czyli z ogona popularności.

Gdy już zdecydujesz się na stworzenie contentu wokół jakiegoś tematu, musisz zastanowić się w jaki sposób napisać artykuł, mając w uwadze semantyczne SEO.

  • Jaki rodzaj problemu zamierzasz rozwiązać?
  • W jaki sposób chcesz rozwiązać ten problem w artykule?
  • Jakie dodatkowe problemy można rozwiązać, o których użytkownik mógł się dowiedzieć dopiero podczas czytania o poprzedniej kwestii?

Semantyczne SEO pozwoli uzyskać „pozycję zero” w rankingach

Korzystając z Google, często pewnie widzisz ramkę z odpowiedzią na Twoje pytanie powyżej standardowych wyników wyszukiwania. Na tę ramkę mówi się „featured snippet”, często uważa się ją za pozycję zerową w rankingach wyszukiwania.

Stworzenie dobrego contentu z myślą o semantycznym SEO zwiększa szansę na znalezienie się w featured snippetach, co pozwoli na prześcignięcie konkurencji. Warto przejrzeć pojawianie się ramek pod różnymi wynikami wyszukiwania, jeśli gdzieś zobaczysz szansę dla swojego contentu, warto celować w pozycjonowanie danego słowa kluczowego.

Co dalej?

Wartość semantycznego SEO zwiększa się z roku na rok, wraz z rozwojem algorytmów szukających, które coraz lepiej dopasowują wyświetlaną treść pod potrzeby użytkowników. Nic dziwnego, że coraz większy nacisk stawia się na content wysokiej jakości, który pozwala na umieszczenie strony powyżej innych wyników wyszukiwania.

Tags: ,