Chcesz zwiększyć konwersję? Planujesz podejmować lepsze decyzje dotyczące SEO i innych aktywności marketingowych? W takim razie musisz zacząć analizować co użytkownicy robią na Twojej stronie.
Na szczęście, nie potrzeba do tego skomplikowanych programów. Wystarczy Google Analytics, w którym znajdują się wszelkie niezbędne narzędzia.
Skorzystaj z rozszerzenia do Chrome
Jeśli korzystasz z Google Chrome, najlepszym sposobem na poznanie zachowania użytkowników na stronie jest ściągnięcie dodatku In-Page Analytics. Oferuje on kilka ciekawych funkcji.
Dzięki temu rozszerzeniu automatycznie połączysz się z kontem Google Analytics, bez konieczności logowania się do klasycznego interfejsu. Dzięki temu szybciej będziesz mógł sprawdzać informacje na temat poszczególnych podstron na Twojej witrynie.
Tak ja w przypadku normalnego interfejsu, możesz wybrać zakres dat który chcesz zobaczyć oraz uzyskać natychmiastowy dostęp od liczby wyświetleń, przeciętnego czasu na stronie, współczynnika odrzuceń oraz innych niezbędnych danych dotyczących aktywności na stronie.
Możesz również przeglądać dane z podziałem na segmenty, wszyscy użytkownicy, nowi użytkownicy, ruch organiczny, płatny ruch, ruch mobilny, co tylko sobie zażyczysz. Możesz nawet sprawdzić ile osób znajduje się na stronie dokładnie w danym momencie.
Mapa ciepła
Najbardziej w tym rozszerzeniu lubię mapy ciepła. Pozwala to zobaczyć, jaki odsetek osób klika w dane odnośniki na stronie. Dzięki temu możesz lepiej zrozumieć zachowanie osób korzystających z Twojej witryny. Sprawdzisz popularność poszczególnych linków, przycisków, itp.
Powiedzmy, że masz na stronie przycisk z napisem „przeczytaj więcej”. Dzięki mapie ciepła możesz sprawdzić jaki odsetek osób rozwija treść, a ilu odbiorców porzuca czytanie przed tym momentem.
Dzięki wnioskom wyciągniętym z map ciepła można poprawić wygodę korzystania ze strony, co pozwoli w przyszłości przyciągnąć większy ruch.
Przeglądaj raporty zachowania użytkowników
Raporty zachowania użytkowników są zaawansowaną formą badania odbiorców. Dzięki nim możesz poznać dane dotyczące demografii osób odwiedzających Twoją stronę, kanały pozyskiwania nowych użytkowników, działania wykonywane przez nich na stronie i wiele innych.
Dogłębne śledzenie raportów zachowania pozwoli odpowiedzieć na następujące pytania:
- Czy użytkownicy poruszają się po ścieżce, którą dla nich opracowałeś?
- Która podstrona albo post najczęściej nakłaniają użytkowników do zapisania się do subskrypcji?
- Na których stronach użytkownicy spędzają najwięcej czasu, a na których najmniej?
- Co wpisują użytkownicy w pasku wyszukiwarki na Twojej stronie?
- Jakie działania wykonują użytkownicy na Twojej stronie?
- Które podstrony zapewniają najlepszą konwersję?
Znając zachowanie użytkowników na stronie i ich preferencje możesz lepiej dostosować do nich tworzony content oraz strukturę strony, dzięki czemu kampanie marketingowe przyniosą większą stopę zwrotu, co przeniesie się na ogólny sukces strony.