Czaty live są popularne już od dobrych paru lat. Kiedyś pojawiały się głównie na stronach sklepów – i to tylko tych największych. Coraz popularniejsze staje się umieszczanie czatów live również na mniejszych stronach. Wiele firm zauważyło moc drzemiącą w możliwości szybkiego i bezpośredniego kontaktu z klientami.
Dlaczego chat live to dobre rozwiązanie dla Twojej firmy?
W marketingu oraz SEO zazwyczaj krytyczną kwestią jest pytanie, dlaczego coś działa. W ten sposób możesz zrozumieć sukces danej metody oraz replikować ją. Podobnie sytuacja wygląda z czatami live. Przyjrzyjmy się powodom, dla których działają tak świetnie.
Zanim pojawiły się czaty live, klienci Twojej firmy mogli kontaktować się z Tobą na dwa sposoby – za pomocą maila i telefonu. Było to problematyczne. Nie zawsze da się do kogoś dodzwonić, a po wysłaniu maila nie masz pojęcia ile będziesz czekać na odpowiedź.
W przypadku czatu wystarczy, że w okienku na stronie napiszesz szybką wiadomość, a ktoś odpisze Ci tak szybko jak się da.
Chat live jest bardzo wygodny
Według badania przeprowadzonego przez Econsultancy większość osób jako formę kontaktu z firmą wybiera czat live – o ile jest taka możliwość na stronie. Aż 79% badanych wybiera czat nad innymi formami kontaktu. Jako główną zaletę podaje się szybkość odpowiedzi, możliwość multi-taskingu oraz wydajność tego rodzaju komunikacji.
Czat live zwiększa satysfakcję konsumentów
Dzięki dobrej obsłudze poprzez czat live klienci podnoszą ogólną ocenę firmy. Zwiększa się ich lojalność do marki. Internauci przyzwyczajeni do korzystania z wyszukiwarek oczekują błyskawicznych odpowiedzi na dręczące ich wątpliwości, a chat live właśnie na to pozwala.
No dobrze, ale w tytule artykułu można przeczytać, że czat pozwala na zwiększenie konwersji o połowę. W jaki sposób? Standardowa stopa konwersji na stronach internetowych nie jest wysoka, wynosi mniej niż 3%. Najlepsze 10% stron internetowych w danej branży ma około 11% konwersji.
Z badania przeprowadzonego przez Digital Marketing Depot wynika, że czaty live przeciętnie zwiększają stopę konwersji o 40%. A to tylko średnia, moim zdaniem wyższy wynik jest możliwy do osiągnięcia.
Korzystaj z okna czatu do zakomunikowania wartości marki
Gdy myślisz o możliwości wykorzystania czatu live do zwiększenia konwersji, prawdopodobnie masz na myśli interakcję z klientami. Ale czy samo okno czatu wystarczy do zwiększenia konwersji?
Najlepiej jest podkreślić, ze czat może pomóc klientowi w zrobieniu dobrego interesu. Wykorzystanie w nagłówku czatu informacji typu „Potrzebujesz pomocy? Szukasz najlepszej okazji?” zwiększa szansę na skorzystanie z niego przez potencjalnego klienta, a co za tym idzie podnosi prawdopodobieństwa sprzedania produktu.
Klienci w oknie czatu mogą zadawać konkretne pytania, a osoba prowadząca jako ekspert w danej dziedzinie pozwala na doradzenie klientowi w doborze odpowiedniej usługi/towaru. Można również zaoferować rabat przy zakupie lepszego pakietu czy więcej sztuk towaru.
Czat implikuje zaangażowanie
Korzystając z czatu live, wykorzystuje się również stare triki psychologicznego wywierania wpływu na klientów. Gdy już ktoś napisze do Ciebie z pytaniem, a Ty udzielisz mu rady i przyznasz jakieś specjalne warunki, potencjalny klient czuje się zobligowany do zakupu Twojego towaru czy usługi. Ma przekonanie, że jest Ci coś winien i będzie znacznie bardziej skłonny do wydania pieniędzy na Twojej stronie!