Jak zwiększyć ruch na stronie gdy już nie da się pozycjonować jej wyżej?

Normalnie jako specjaliści SEO działamy przy pomocy dosyć prostego schematu. Identyfikujemy sposoby w jaki klienci znajdują dane produkty czy usługi, następnie optymalizujemy strony żeby odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, upewniamy się, że Google potrafi je znaleźć, zrozumieć, zaufać im. Potem czekamy na zwiększenie ruchu organicznego.

Niestety, nie zawsze jest to takie proste. Co jeśli udało nam się wypozycjonować stronę tak wysoko, jak to tylko możliwe? Co jeśli dostarczyliśmy contentu pod każdą istotną frazę kluczową związaną z naszym produktem, a klient nadal chce większego wzrostu?

W poniższym artykule przedstawię kilka prostych taktyk pozwalających na budowę istotnego ruchu organicznego przez zwiększenie ogólnego rozmiaru rynku, a nie tylko próbę pozycjonowania wyżej. Co więcej, nie musisz zdobywać nowych linków ani przeprowadzać zmian w już istniejących stronach.

Podbij sąsiadujące terytoria

Jest to taktyka zarówno dla firm, jak i pozycjonowania. Musisz poszukać pokrewnych rynków, które również da się podbić. Twoja pozycja na rynku jest już silna, marka ugruntowana, strona zbudowana, nic tylko dalej się rozwijać. Nowe startupy będą znacznie z tyłu, o ile podejmiesz odpowiednie kroki i wykorzystasz swoją przewagę.

Zacznij od znalezienia podobnych produktów i usług. Na przykład jeśli Twój klient zajmuje się rynkiem nieruchomości, może poszerzyć działalność o:

  1. Ubezpieczenia domów
  2. Wyceny domów
  3. Usługi wynajmu

Po zbudowaniu odpowiedniej listy można dokonać już badania słów kluczowych dla każdej nowej dziedziny. Patrz na działania konkurencji ich Domain Authority, jakość stron docelowych, stopień wykonania podstawowych działań z zakresu SEO itp. Następnie zadaj sobie pytanie czy potrafisz to zrobić lepiej.

Z pewnością niektóre ze znalezionych dziedzin będą już mocno oblegane przez konkurencję i nie warto próbować tam sił. Na pewno na rynku istnieje wiele firm oferujących ubezpieczenia domów, ale co na przykład z ich wyceną?

Aby ograniczyć ryzyko, zacznij od postawienia prostej strony docelowej i wykonaj podstawowe działania SEO, bez większych nakładów pracy. Jeśli zacznie to działać, możesz poświęcić więcej zasobów na daną dziedzinę i pokonać konkurencję dzięki przewadze dużej marki.

Przekonaj nieprzekonanych

Często jest tak, że jedyną drogą do zwiększenia liczby klientów w danej branży jest przekonanie ich do wykorzystania Internetu w celu dokonania transakcji. Wiele osób obawia się kupić na przykład drogi sprzęt elektroniczny przez sieć, wolą zamiast tego skorzystać z usług sklepu stacjonarnego, gdzie mogą poradzić się doświadczonego sprzedawcy. Starają się oni ograniczyć ryzyko związane z kupieniem złego sprzętu czy też bycia oszukanym.

Dlatego warto zaspokoić ich potrzeby związane z przedstawieniem im gamy produktów do wyboru i doradzeniem. W tym celu warto tworzyć strony z porównaniami w stylu „najlepszy laptop do 3000 zł” czy też „najlepsza lustrzanka dla amatora”. Pamiętaj, że nie starasz nic się sprzedać na stronach z takimi porównaniami (choć dokładnie taką funkcję ma sprzedawca w sklepie stacjonarnym), wybierasz jedynie gamę produktów, które następnie porównujesz ze sobą, rzetelnie przedstawiasz wady i zalety każdego z nich.

Tags: , ,