Na co zwracać uwagę optymalizując lokalne SEO w 2017 roku

W ostatnich latach istota SEO została zrewolucjonizowana. Obecnie o wiele łatwiej jest znaleźć usługi znajdujące się w Twojej okolicy. Nie trzeba już zamieszczać lokalizacji w zapytaniach w wyszukiwarkach, wystarczy sama nazwa usługi, a Google dzięki wykorzystaniu Twojej  lokalizacji znajdzie pasujące odpowiedzi najbliżej Ciebie.


Według badania wykonanego przez Jordana Kastelera, co trzecia fraza wpisywana w Google ma charakter lokalny, dotyczy najbliższej okolicy. Użytkownicy oczekują pojawiania się lokalnych informacji w SERP, stąd coraz ważniejsze dla biznesu jest lokalne SEO. Przy jego opracowywaniu należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy.

Tagi tytułowe i dane meta

Tagi tytułowe oraz opis meta są elementami które odzwierciedlają zawartość Twojej strony i pokazują się w Google jako tekst po wpisaniu interesującej frazy. Od kiedy Google zwiększyło szerokość SERP wyświetlanych po wpisaniu frazy, długość tagu tytułowego wynosi między 40 a 50 znaków, a opis meta nie powinien być dłuższy niż 160 znaków.

Tytuły opisują zarówno użytkownikom jak i botom tematykę Twojej strony, a opis meta podsumowuje jej zawartość. Powinny one zawierać słowa kluczowe pod które pozycjonujesz swoją działalność. Koniecznie musisz zmieścić się w limicie znaków, inaczej Google wyświetli okrojony opis Twojej strony, przez co użytkownik może nie zwrócić na nią uwagi.

Badanie słów kluczowych

Podstawą każdej kampanii SEO powinno być zbadanie pod jakie słowa kluczowe należy optymalizować swoją działalność. Dzięki temu poprawi się ranking Twojej strony, przyciągnie ona większy ruch organiczny.

Badanie fraz kluczowych w lokalnym SEO powinno optymalizować Twoje strony również pod określenia związane z lokalizacją – nazwą miasta czy dzielnicy w której działasz. Zastanów się, jakich fraz może używać klient chcący znaleźć informacje dotyczące stron z Twojej branży. Sprawdź te frazy w Google Keyword Planner i porównaj ruch miesięczny dla poszczególnych zapytań. Może to zająć trochę czasu, ale jest podstawą lokalnego i ogólnego SEO i bez tego nie zbudujesz dobrej strategii.

Optymalizacja pod Google My Business

Google My Business (dawniej Google Places) pozwala zamieścić w wyszukiwarce godziny otwarcia, numer telefonu oraz wskazówki dotyczące dojazdu do Ciebie, dzięki czemu łatwo znaleźć Cię na Google Maps. Usługa ta jest darmowa, a poprawia znacząco Twoje lokalne SEO, gdyż Twoja firma będzie pojawiać się zawsze gdy ktoś w okolicy będzie szukać usług z twojej branży.

Pamiętaj o zamieszczeniu w Google swojego logo oraz galerii zdjęć, w ten sposób łatwiej przyciągniesz uwagę klientów. Jeśli prowadzisz działalność online, możesz ukryć fizyczny adres, ale to nie znaczy, ze nie powinno się zamieszczać pozostałych informacji.

Nie pomyl się! Źle wpisany adres czy numer telefonu może kosztować Cię utratę setek klientów!

Lokalne dane strukturalne

Dane strukturalne to informacje dodawane na stronach internetowych po to, by wyszukiwarki mogły otrzymać dogłębne informacje o produktach, usługach, cenach, lokacji i wielu innych cennych dla użytkowników informacji.

Według statystyk udostępnianych przez Google, jedynie co trzecia strona komercyjna korzysta z tych udogodnień, zazwyczaj tylko na podstawowym poziomie. Dziwne, Google nagradza strony z danymi strukturalnymi w SERP, zwiększa to również klikalność wśród userów.

Tags: